رئيس دفتر مقام معظم رهبري:

شهروندان آذربایجان غربی مرزبانان کشور هستند

شهروندان آذربایجان غربی مرزبانان کشور هستند

گروه خبر:حجت الاسلام والمسمین محمدی گلپایگانی در ارتباطی که از طریق ویدئو کنفرانس برقرار شد، اظهار کرد: آذربایجان غربی استانی متشکل از قومیت های مختلف است و شهروندان آذربایجان غربی مرزبانان کشور هستند .
هفت مدرسه با ۶۴ کلاس درس که از محل اعتبارات بنیاد برکت در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی احداث شده است، همزمان با ۱۲۳ طرح مدرسه سازی این بنیاد در چهار استان دیگر از طریق ویدئو کنفرانس و با سخنرانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری افتتاح شد.
رئیس دفتر رهبرمعظم انقلاب افزود: آذربایجان غربی استانی متشکل از قومیت های کرد و ترک و سایر قومیت ها و مذاهب است که در طول زمان زندگی بسیار مسالمت آمیز و خوبی در کنار همدیگر داشته اند.
رئیس دفتر رهبرمعظم انقلاب با بیان اینکه شهروندان آذربایجان غربی مرزبان کشور هستند، اضافه کرد: بنیاد برکت هرچه در توان دارد برای رفع محرومیت در منطقه به کار می گیرد زیرا رهبر معظم انقلاب همواره بر رفع محرومیت ها تاکید دارند. نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در آئین بهره برداری از این مدارس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: این مدارس در شهرستان های میاندوآب، بوکان، شوط، ماکو، نازلو، اشنویه و چالدران با ۳ میلیارد ریال هزینه احداث شده است. حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی با اشاره به اینکه بنیاد برکت پیش از این احداث ۴۲ مدرسه را در این استان برنامه ریزی کرده بود، افزود: ۲۵ مدرسه بنیاد برکت در سال های گذشته به بهره برداری رسیده بود و هفت مدرسه نیز امروز افتتاح شد.
وی همچنین برنامه ریزی بنیاد برکت برای احداث ۳۲ باب مسجد در این استان را یادآور شد و اظهار کرد: تاکنون ۲۳ باب از این مساجد به بهره برداری رسیده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: با سرمایه گذاری یکهزار و ۷۴۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت در این استان تاکنون سه هزار و ۷۰۰ نفر در بخش های اقتصادی و ایجاد اشتغال توانمندسازی شده اند. حجت الاسلام سید مهدی قریشی به ۱۲ هزار شهید این استان اشاره کرد و افزود: آذربایجان غربی استانی هم مرز با سه کشور همسایه ایران است و در اوایل انقلاب مشکلات امنیتی فراوانی را پشت سر گذاشته است. وی با اشاره به محرومیت مردم منطقه و سخت کوشی آنان، گفت: به علت ناامنی در زمان های گذشته سرمایه گذاری های زیربنایی اندکی در این استان صورت گرفته و این استان هم اکنون نیازمند پنج هزار مدرسه برای رسیدن به حد استاندارد کشوری است.
وی با تاکید بر اینکه این استان دارای ۳۱۷ مدرسه کانکسی، ۱۱۶ مدرسه خشت گلی و ۱۱۸ آموزشگاه استیجاری است، اظهار کرد: از نظر سرانه آموزشی نیز استان بر اساس شاخصه های برنامه بودجه دارای رتبه ۲۹ کشوری و در ردیف های آخر در بین استان های مختلف کشور واقع شده است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی، تحقق عدالت را دستور دین مبین اسلام خواند و ادامه داد: مسئولان برای پیروی از دستورات دینی و تحقق مطالبه ها رهبری باید نگاه ویژه ای به آذربایجان غربی داشته باشند. به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایرنا، بنیاد برکت مصمم است تا ۱۳۵۷ مدرسه با هشت هزار کلاس درس در نقاط محروم کشور با پوشش ۱۷۷ هزار دانش آموز بسازد که از این تعداد تاکنون ۹۳۰ مدرسه به بهره برداری رسیده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


9 + = هفده