نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس مطرح کرد

شهرهای کوچک؛ پرجاذبه اما ناموفق در جذب گردشگر

شهرهای کوچک؛ پرجاذبه اما ناموفق در جذب گردشگر

آراز آذربایجان-نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس با اعتقاد به اینکه نفت روزی تمام خواهد شد اما ظرفیت‌های گردشگری باقی خواهند ماند، گفت: شهرهای کوچک، پرجاذبه اما در جذب گردشگر ناموفق هستند.
عبدالکریم حسین‌زاده با دعوت از مردم برای سفر به شهرهای نقده و اشنویه در ایام عید نوروز، درخصوص جاذبه‌های گردشگری این شهرها گفت: آقای مونسان چند وقت پیش گفته بودند باید شاخص‌های مدیریتی و کارکنان سازمان گردشگری هم‌سطح وزارت نفت باشد اما شخصا معتقدم این ظرفیت نه تنها در حوزه مدیریتی بلکه در حوزه‌های درآمدی نیز باید بسیار بالاتر از وزارتخانه‌ای همچون نفت باشد.
*نفت روزی تمام خواهد شد اما ظرفیت‌های گردشگری باقی خواهند ماند
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نفت در این مملکت روزی تمام خواهد شد اما ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی در صورت مراقبت صحیح باقی خواهند ماند، ادامه داد: متاسفانه ما به فهم واقعی و درستی از این فرصت نرسیده و نتوانستیم این پتانسل بالقوه را بالفعل کنیم.
وی عدم درآمدزایی از طریق گردشگری را ناشی از دلایل مختلفی همچون نبود زیرساخت‌های لازم در حوزه حمل و نقل ریلی، هوایی، دریایی و زمینی و بسیاری مسائل دیگر دانست و گفت: تمامی این موارد سبب شده در جذب گردشگران خارجی چندان موفق نبوده و هموطنان نیز به شهرهای کوچک اما پرجاذبه سفر نکنند چراکه سختی‌های بسیاری برای آن‌ها به همراه دارد.
حسین‌زاده همچنین درخصوص ظرفیت‌های اقلیمی و گردشگری شمال غرب ایران، توضیح داد: ظرفیت‌هایی همچون ابنیه تاریخی، گردشگری، فرهنگی، اکوتوریسم و… قابلیت گردشگری این استان را بالا برده است و به‌یقین می‌تواند از این محل درآمد بالایی برای کشور جذب کرد؛ ضمن آنکه همسایه بودن استان آذربایجان غربی با ۴ کشور ظرفیت مضاعفی دراین خصوص به شمار می‌آید اما از این موقعیت‌ها بهره‌برداری نشده است.
* رونق اقتصادی در آذربایجان غربی درصورت معرفی و شناخت ظرفیت‌های گردشگری
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه در صورت معرفی این ظرفیت‌ها از سوی سازمان میراث فرهنگی و رسانه ملی در ایام نورز می‌توان مشاغل و درآمد فصلی برای بومیان ایجاد کرد، اظهارکرد: با وجود آنکه هنوز زیرساخت‌ها آنطور که باید ایجاد و تکمیل نشده‌اند اما درصورت شناخت این ظرفیت‌ها و معرفی‌شان، می‌توان رونق اقتصادی قابل قبولی در منطقه ایجاد کرد و بیکاری را از بین برد.
وی همچنین به برخی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان نقده اشاره کرد و گفت: این شهرستان در دشت سلدوز قرار گرفته که دشتی حاصلخیز و از شمال به دریاچه ارومیه مشرف بوده و باغ‌های سیب و انگور منحصر بفردی دارا است.

* مردم در ایام نوروز از تالاب‌های منحصر به فرد حسنلو، خدرحاجی و نی‌زار دیدن کنند
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین تالاب یادگارلی، ممی‌یند، خدر حاجی، گیرداقیط، سیران گؤلو، داش دورگه، طالقان گؤلو، تالاب جهود‌ لر و قوشلارباغی (بهشت پرندگان) زیبایی طبیعت شهرستان نقده را به تماشا می‌گذارند که از میان تالاب‌های یاد شده تالاب حسنلو، خدرحاجی و نی‌زار گیرداقیط بسیار مطرح هستند./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


شش + 7 =