رئيس دفتر نماينده ولي فقيه در امور اهل سنت استان:

شهرهای سنی نشین آذربایجان غربی صاحب حوزه علمیه می شوند

شهرهای سنی نشین آذربایجان غربی صاحب  حوزه علمیه می شوند

گروه خبر: رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی گفت: با هدف ساماندهی حوزه های علمیه اهل سنت، شهرهای سنی نشین استان صاحب حوزه علمیه می شوند.
حجت الاسلام عسگر فعال آذر در مراسم تجلیل از استادان اهل سنت استان آذربایجان غربی که با حضور علماء و ائمه جمعه و جماعات در دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان برگزار شد، افزود: ماندگاری دین مرهون وجود علماست و اگر علماء نبودند، امروز دین توسط زورمداران و زرمداران تحریف شده و از میان می رفت.
وی ادامه داد: اگر علم علماء کمرنگ شود، بدون تردید به دنبال این اتفاق نقش علماء در هدایت جامعه نیز بی رنگ شده و علماء توان هدایت جامعه را نخواهند داشت.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی اظهار کرد: در برخی از نقاط استان که ساختمان حوزه علمیه اهل سنت به اتمام رسیده، برنامه ها و فعالیت ها نیز آغاز خواهد شد.
وی انسجام بخشی به علمای اهل سنت را عاملی اساسی در برابر نفوذ و توطئه فرقه های انحرافی عنوان کرد و افزود: اتحاد و همبستگی علمای اهل سنت اجازه نخواهد داد مزدوران استکبار جهانی در میان اهل سنت نفوذ کرده و افکار خود را پیاده کنند.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان از استادان اهل سنت خواست سعی کنند طلاب علوم دینی با انگیزه و علاقه تحصیل کرده و با شوق تمام علوم دینی را فرا بگیرند تا بتوانند عالمانی متعهد در جامعه باشند.
امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه علمای اهل تسنن و تشیع در برابر توطئه های دشمنان متحد شوند، گفت: امروز دشمنان با توطئه های مختلف تلاش می_کنند تا شیعه و سنی را مقابل هم قرار دهند.
ملا عبدالقادر بیضاوی افزود: اما جهان کفر غافل از این حقیقت است که علمایی از شیعه و سنی با تمام توان توطئه های آنها را خنثی می_کنند.
امام جمعه اهل سنت ارومیه بیان کرد: امنیتی که در جمهوری اسلامی وجود دارد، در دنیا بی نظیر است و باید قدردان چنین نعمتی باشیم.
وی تاکید کرد: جامعه اهل سنت استان به یک حوزه علمیه قوی همانند حوزه علمیه قم نیازمند است و این یکی از آرزوهای دیرینه آنهاست.امام جمعه پیرانشهر دیگر سخنران این مراسم نیز اظهار کرد: غرب از علم برای نابودی بشریت استفاده می کند.
ماموستا مصطفی محمودی افزود: غرب از علم برای نسل کشی استفاده می کند چنان که امروزه در یمن، سوریه، عراق و لبنان دست به جنایات وحشیانه ای می زند.
وی با بیان اینکه علم دنیای غرب توام با عقل و معنویت نیست، گفت: به همین علت آنها برای قتل عام بشریت دست به تربیت تروریستها زده و آنها را به سرزمین های مختلف اعزام می کنند تا اهداف آنها را پیاده کنند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، ماموستا محمودی بیان کرد: آمریکا تربیت کننده اصلی تروریستهاست و آنها با دستور آمریکا حرکت کرده و بدون اجازه او جرات آب خوردن ندارند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


سه × = 24