- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

شهدی که بازار فروش ندارد!

Posted By admin On خرداد ۱۲, ۱۳۹۹ @ ۱۱:۰۱ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان- کارشناس تولیدات امور دامی جهاد کشاورزی نقده گفت: زنبورداری در نقده ۱۶۴ فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۸۰۰ فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد کرده است.
توحید اسماعیلی مطرح کرد: آب و هوا و اقلیم شهرستان نقده برای پرورش زنبور عسل مستعد است و از لحاظ شهد و گرده بهترین شرایط برای زنبوران عسل دارد؛ به طوری که از نیمه فروردین تا آخر خرداد زنبورداران استان به این منطقه مهاجرت می‌کنند.
وی افزود: بر اساس آمار دقیق، امسال تعداد ۱۶۴ زنبوردار با ۳۳ هزار کلنی در شهرستان نقده فعال هستند که علاوه بر ۱۶۴ فرصت شغلی مستقیم، هر واحد زنبور داری ۵ فرصت شغلی نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد کرده است.
وی با اعلام اینکه در سال گذشته میزان تولید عسل در شهرستان نقده ۳۳۷ هزار تن بوده است، اظهار کرد: امسال با توجه به افزایش تعداد زنبورداران و تعداد کلنی‌ها و همچنین به دلیل آب و هوای مساعد در بهار امسال، پیش بینی می‌شود که در سال جاری میزان تولید عسل در شهرستان نقده ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.
اسماعیلی با اشاره به تولید مناسب عسل توسط زنبورداران نقده، اصلی ترین و عمده ترین مشکل زنبورداران را نبود بازار فروش مناسب برای فروش عسل عنوان کرده و ادامه داد: ۸۰ درصد زنبورداران به دلیل نبود بازار فروش مناسب، محصول عسل تولیدی را انبار می‌کنند.
کارشناس تولیدات امور دامی جهاد کشاورزی نقده غیر فعال بودن اتحادیه زنبورداران را نیز یکی دیگر از مشکلات زنبورداران نقده عنوان کرد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b4%d9%87%d8%af%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.