شهدای غواص به نسل های آینده معرفی شوند

شهدای غواص به نسل های آینده معرفی شوند

آراز آذربایجان- معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: شهدای غواص با جانفشانی ها داخل آب در مقابل آتش دشمن ایستادند و ضروری است این شهدای این حماسه به نسلهای آینده معرفی شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مهدی در سومین یادواره شهدای غواص آذربایجان غربی با بیان اینکه عملیات کربلای ۴ حماسه بزرگی بود، اظهار کرد: شهدا پرورش یافته خانواده‌های پاک و مکتب عاشورایی بودند نیاز است امروز خانواده‌ها نیز فرزندان خود را پیرو این مکتب تربیت کنند.
وی بر لزوم خودسازی تاکید کرد و با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره دشمنان قسم خورده‌ای دارد، تصریح کرد: بر ما وظیفه است مکتب سیدالشهدا، راه شهدا و سلیمانی‌ها را ادامه دهیم.
مهدی جامعه دانشگاهی و نسل امروز را بصیر، آگاه و تاریخ ساز عنوان کرد و گفت: دانشجویان موذنان جامعه هستند و باید در مسیر انقلابی خود خسته نشوند و دشمنان را نا امید کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای این سری رویدادهای فرهنگی را فرصتی برای متصل شدن به اقیانوس پهناور شهدا دانست و خاطرنشان کرد: نه‌تنها شهدا بلکه خانواده آنها نیز به چنین اقداماتی نیاز ندارند، بلکه ما به برپایی این قبیل محافل معنوی احتیاج داریم چرا که اثر تربیتی بر همه می‌گذارد.
وی با بیان اینکه برپایی یادواره شهدای غواص گام ارزشمندی در راستای تبیین نهضت حسینی به شمار می‌رود، اظهار کرد: شهدای هشت سال جنگ تحمیلی با الهام از امام حسین (ع) در راستای صیانت از تمامیت ارضی کشورمان و حفظ ارزش‌های اسلامی گام برداشته‌اند.
وی بر لزوم تلاش برای شناخت و معرفی خانواده شهدای غواص کشورمان و این استان تاکید و بیان کرد: والدین این شهدا از شأن و منزلت بالایی برخوردار هستند و هرگز سراغ مسئولان نمی‌روند، بنابراین وظیفه ماست که آنها را بشناسیم و خدمتگزارشان باشیم.
جانشین فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیز در این همایش گفت: در دوران ۸ سال دفاع مقدس لشکر عاشورا این توفیق را داشت که به خوبی بدرخشد و همچنان که در دیدار مردمی مردم تبریز با مقام معظم رهبری نیز شاهد بودیم، این درخشش همچنان به قوت خود باقی است.
سردار مجید ارجمند فر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص بزرگداشت شهدا نیز افزود، ما به برکت شهدا و به برکت بصیرت این ملت در تمام عرصه‌ها پیروز شدیم و تا ابد نیز پیروز میدان خواهیم ماند.
جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس و سال‌های بعد از آن ۲۳۰ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است، گفت: صدام با پول کشورهای عربی و حمایت تجهیزاتی غرب به میدان جنگ با ایران آمد، ولی مردم ما بدون وجود پشتوانه جهانی با تمام توان ایستادگی کردند.
وی ضمن ابراز تأسف از اینکه در طول سال‌های جنگ تحمیلی همه مجامع بین‌المللی از ارتش عراق حمایت می‌کردند، گفت: سازمان‌های بین‌المللی در این مدت چندین قطعنامه و بیانیه برای پایان مخاصمه صادر کردند، ولی در هیچکدام به متجاوز و لزوم جبران خسارات ایران اشاره نمی‌شد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


− 2 = سه