شناسایی ۸ مورد جدید کرونای جهش یافته انگلیسی در آذربایجان غربی

شناسایی ۸ مورد جدید کرونای جهش یافته انگلیسی در آذربایجان غربی

آراز آذربایجان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ۸ فرد مبتلای جدید به کرونای جهش یافته انگلیسی در آذربایجان غربی شناسایی شد.
جواد آقازاده با بیان اینکه افراد شناسایی شده به تفکیک شهرها شامل ۲ مورد از پیرانشهر، ۲ مورد از مهاباد، یک مورد از شاهین دژ و ۳ مورد از ارومیه هستند، افزود: همه موارد در دست بررسی بوده و تیم‌های رهگیری در حال پیگیری موارد تماس بیماران هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ضمن ابراز نگرانی شدید از گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور و استان که قابلیت انتشار، سرایت و مرگ و میر بالایی دارد، بر رعایت هر چه بیشتر و مستمر پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از انتشار و گسترش بیماری تاکید کرد.
وی درباره لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: مبارزه با این بیماری منحوس نیازمند مسئولیت پذیری همگانی و مشارکت جمعی مسئولین و مردم است و خود مراقبتی، رعایت موارد بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها همچنان مهمترین راهکارهای جلوگیری از انتشار این بیماری هستند و هر گونه بی تفاوتی به کرونا موجب گسترش بیش از پیش این بیماری خواهد شد.
آقازاده با اشاره به بستری شدن ۶۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی، اضافه کرد: ۲۶۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی و از این تعداد ۶۵ نفر بستری شدند.
وی ادامه داد: هم اکنون از ۴۸۵ بیمار، ۱۴۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۳۳ بیمار هم به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.
آقازاده با اشاره به اینکه ارومیه با ۲۷، خوی با ۱۶ و میاندوآب با ۶ بیمار جدید بیشترین تعداد بستری را در استان داشتند، افزود: با فوت ۶ بیمار مبتلا و مشکوک دیگر، مجموع قربانیان کرونا درآذربایجان غربی به ۳ هزار و ۶۹۶ نفر رسید.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۰ ب.ظ

دیدگاه


− شش = 1