شهردار ارومیه اعلام کرد

شناسایی ۴۱۷هکتار بافت فرسوده در ارومیه

شناسایی ۴۱۷هکتار بافت فرسوده در ارومیه

آراز آذربایجان- شهردار ارومیه از شناسایی و احیای ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده در ارومیه خبر داد.
محمد حضرت پور صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه احیای بافت تاریخی و فرسوده ارومیه در اولویت بودجه سال آینده قرار دارد افزود: از این میزان بافت فرسوده شناسایی شده ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی است.
وی با بیان اینکه برای اجیای بافت های تاریخی ارومیه نیازمند طرح جامعی هستیم که باید در این خصوص مطالعات دقیق و کارشناسی شده انجام شود اظهارداشت: ساماندهی و احیای بافت فرسوده و تاریخی شهر ارومیه نیازمند تهیه شناسنامه ای از بناهای تاریخی است که باید تهیه شود.
شهردار ارومیه با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ احیای این بخش از شهر ارومیه در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: متاسفانه تاکنون بافت فرسوده و تاریخی شهر ارومیه و نحوه نگهداری از این بناها رضایت بخش نبوده است.
وی با تاکید بر اینکه نبود مطالعات جامع و اصولی در این بخش از شهر ارومیه از مهمترین دلایل بی توجهی به بافت فرسوده و تاریخی شهر ارومیه است اضافه کرد: بافت تاریخی هر شهر و منطقه ای نشان دهنده هویت آن منطقه است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
شهردار ارومیه در ادامه با اشاره به احیای سه سرای تاریخی در ارومیه گفت: سه سرای تاریخی بازار ارومیه شامل سرای سروش، نخجوانی و مهدی زاده در قالب کاروان سرا با حذب سرمایه گذار سال از سال آینده احیای و بازسازی می شوند.
حضرت پور این سراهای تاریخی با بیش از یکصد سال قدمت تاریخی در قالب عقد تفاهم نامه با جذب سرمایه گذار از سال آینده احیا می شوند افزود: احیای این کاراون سراها با حفظ استحکام بازار منجر به رونق اقصادی و جذب گردشگر می شود.
شهردار ارومیه در خصوص آخرین وضعیت طرح میدان امام(ره) گفت: جهت اجرای طرح میدان امام(ره) به دنبال خرید و نوسازی و همچنین حل مشکلات نقشه های آن بری اجرا هستیم که با رفع مشکلات نقشه ها نسبت به احداث مجتمع ها در آن بر اساس نقشه ها بصورت امانی اقدام خواهد شد.
حضرت پور همچنین در خصوص مدیریت شهری در زمان بارش برف و باران و مشکلات ناشی از آن در ارومیه افزود: نیروهای خدماتی در مناطق ۵ گانه شهر در اماده باش بودند تا مشکلات ناشی از برف را رفع کنند.
وی با بیان اینکه اولویت نخست شهرداری برف روبی ونمک پاشی معابر اصلی و پر تردد بود افزود: نیروها و ماشین آلات خدمات شهری اقدامات موثر برف روبی را در نقاط مختلف را انجام می دهند و تمام تلاش ها در ساعت اولیه بارش بر باز کردن معابر اصلی معطوف می شود.
شهردار ارومیه با بیان در این روزهای سرد همچنان پروژه های عمرانی چون کمربندی دوم شهر در کنار تقاطع غیر هم سطح آذربایجان در حال اجرا است، گفت: در حال حاضرپروژه کمربندی دوم با ۵ تقاطع غیر همسطح در حال اجرا است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴ ب.ظ

دیدگاه


7 − شش =