شناخت محدودیت های بازار تضمین سود آوری

شناخت محدودیت های بازار تضمین سود آوری

گروه اقتصادی: اگر که سرمایه شما ۲۰ میلیون باشد می توانید برای خودتان کار و کاسبی هر چند کوچک راه بیندازید و به آن نه به عنوان شغل دوم که به عنوان کار اصلی خود نگاه کنید و در جهت رونق آن برآیید ما برای شما پیشنهادهایی را ارائه می دهیم که هرچند صد در صد تضمین سود آوری را نمی دهند اما از آزمون و خطای دیگران با سربلندی بیرون آمده اند در ادامه بیشتر بخوانید همه ما به دنبال این هستیم که سرمایه اندک خودمان را که برایمان هم بسیار با ارزش است، چند برابر کنیم و به سود آن به عنوان درآمد جانبی نگاه کنیم. البته هستند افرادی در این میان که بیکار هستند و می خواهند با این سرمایه برای خود کار و کاسبی راه بیندازند. اگر که سرمایه شما ۲۰ میلیون باشد می توانید برای خودتان کار و کاسبی هر چند کوچک راه بیندازید و به آن نه به عنوان شغل دوم که به عنوان کار اصلی خود نگاه کنید و در جهت رونق آن برآیید. ما برای شما پیشنهادهایی را ارائه می دهیم که هرچند صد در صد تضمین سود آوری را نمی دهند اما از آزمون و خطای دیگران با سربلندی بیرون آمده اند. به هر حال یادتان باشد که شما ۱۰۰ میلیون هم پول داشته باشید و بهترین شیوه سرمایه گذاری را هم بدانید، اگر دانش کافی آن کار و تجربه در آن زمینه نداشته باشید، فرصت ها، محدودیت ها و رقبای آن بازار را نشناسید، نه تنها سود نمی کنید بلکه سرمایه اولیه خود را هم برباد می دهید.
سرمایه افراد از یک حدی که بالا می رود دوست دارند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند و به اصطلاح خودشان آقای خودشان باشند اما این کار به این سادگی ها نیست و بدون تجربه و دانش کافی نه تنها سودآوری ندارد بلکه ممکن است سرمایه خودتان هم از دست برود. برای مثال خیلی ها دوست دارند تولیدی راه بیندازند، به خصوص آن هایی که مکانی هم برای این کار در اختیار دارند و نیازی نیست تا اجاره محلی برای راه اندازی تولیدی را بدهند.
ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر که جایی مناسب برای این کار دارید پس از به دست آوردن دانش و تجربه کسب و کار کوچکی راه بیندازید. بهتر است سراغ کارهای خیلی سخت نروید و مهم تر از همه این که فرصت های محل زندگی تان را بشناسید. مثلا اگر در شهر شما فراهم کننده عمده تسمه دینام پراید نیست، با سرمایه ای که دارید و البته گرفتن یک شریک می توانید این کاررا شروع کنید اما برای این کار عجله نکنید چون مطمئنا کسی شما و محصولتان را نمی شناسد از شما خرید نمی کند و شما احتمالا همان اول کار ورشکست می شوید. یادتان باشد که مطمئنا در این شهر تسمه دینام پراید به دست مغازه ها می رسد ولی احتمالا به سختی و با قیمت بالاتر توزیع می شود. کاری که شما قبل از راه اندازی تولیدی خود باید انجام دهید این است که ابتدا تعداد محدودی تسمه دینام از مرکز استان خود تهیه کنید و بین مغازه ها توزیع کنید.
اگر بازار خوبی بود و توانستید فروش را انجام دهید، تعداد بیشتری را دوباره خریداری و توزیع کنید. این کار را ادامه دهید تا هم به سودآوری خوبی برسید هم اعتبار خوبی کسب کنید. حال که اعتبار دارید، جذب سرمایه برای شما آسان تر است. در این مرحله می توانید سرمایه ای از دوستان یا آشنایان جذب کنید و او را شریک کنید. حالا در کنار جنس اصلی، کالای خودتان را توزیع کنید و کم کم کالای خودتان را جایگزین کالای اصلی کنید. وقتی شما در بازار اعتبار به دست بیاورید و به عنوان توزیع کننده این کار شناخته شوید، فروختن جنس خودتان آسان تر از آن می شود که فکرش را می کنید.
بعضی از مشاغل هستند که بدون شک سودآوری شما را تضمین می کنند. نمونه بارز آن راه انداختن یک سوپرمارکت است اما این کار باید سنجیده و با دقت انجام شود، به طور مثال اگر در مجتمع های مسکونی زندگی می کنید یا در محله ای هستید که بقالی نزدیک ندارد شما بهترین فرصت برای سرمایه گذاری را به دست آورده اید.
خانم های خانه دار عاشق سوپرمارکت های نزدیک منزل با امکان ارسال سریع کالا هستند. یادتان باشد که خلاقیت در هر کاری شرط لازم است و کار شما را از بقیه متفاوت می کند و تفاوت همیشه طرفدار دارد. مثلا یک صاحب یک سوپرمارکت در یکی از محله های مرکز شهر تهران یک گوشه از مغازه خود را چیدمان شاد و آراسته ای کرده بود و اسم آن قسمت را گذاشته بود خرید دلی، در این غرفه های کوچک همه چیز پیدا می شد که البته بیشتر آنها خوراکی نبودند و اجناس تزئینی کوچکی بودند که هم ارزان قیمت بودند و هم نمونه آنها کمتر در ایران وجود داشت. صاحب این مغازه ادعا می کرد فروش این غرفه ها با فروش کل مغازه برابری می کند.خشک شویی هم از آن دسته مغازه هایی است که کسب و کار تضمین شده دارد، به شرطی که درست در کنار یک مغازه خشک شویی دیگر شروع به کار نکنید.
البته راه اندازی خشک شویی سرمایه بیشتری می خواهد اما شما می توانید مغازه ای را اجاره کنید که به جای پرداخت پول پیش بیشتر اجاره بدهید و وسایل مورد نیاز خشک شویی را نیز قسطی یا با چک خریداری کنید. این مثال هایی که ذکر شد تنها منابع مطمئن درآمدزایی نیستند و منظور ما از بیان آنها این بود که هنگام نیاز به یک کسب و کار جدید از شرایط جغرافیایی محل زندگی خودتان بیشترین استفاده را ببرید.
در روزهایی که سکه حکم سودآورترین سرمایه گذاری را در بین اقشار مختلف مردم دارد، بیشتر آنها به خرید سکه روی آورده اند و با بالا و پایین آمدن قیمت سکه جانشان به لبشان می رسد. و اما در آخر باید چند توصیه به شما بدهیم تا در مسیر این سرمایه گذاری ها دچار مشکل نشوید، یادتان باشد که هیچ گاه به توضیحات و اطلاعات کسی که می خواهید نزد او سرمایه گذاری کنید اکتفا نکنید چون درصد زیادی از آن اطلاعات نقش پیام های بازرگانی را دارند و صرفا خوبی های قضیه را مطرح می کنند و ریسک ها و ضررها را یا بیان نمی کنند یا این که خیلی سطحی از روی آنها می گذرند. سعی کنید اطلاعات را از رقبای دیگر موجود در بازار نیز کسب کنید چون آنها معمولا با هم هماهنگ نیستند، بنابراین اطلاعات متفاوتی به شما می دهند و شما از تجمیع اطلاعات آنها می توانید به صحت و سقم حرف های هریک پی ببرید.
این پیشنهاد مخصوص جوان هایی که ۲۰ میلیون سرمایه دارند و می خواهند با این پول شغلی برای خود دست و پا کنند. قبل از هر کاری باید به کلاس های کافی شاپ داری بروید که پیشنهاد ما این است که کمی دست و دل بازتر باشید و به جای ۲۰۰ هزار تومان، ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید و این دوره ها را در هتل ها ببینید. این ۳۰۰ هزار تومان هزینه اضافی برای شما میلیون ها تومان سود بیشتر به همراه دارد. خب اگر می خواهید در نقطه مناسبی از شهر کافه تان را راه بیندازید طبعا به سرمایه بیشتری هم نیاز دارید اما برای کم کردن هر چه بیشتر هزینه بهتر است به دنبال مغازه ای باشید که تر و تمیز باشد، کف و دیوارهای آن سرامیک یا کاشی باشد. این دو از الزامات یک کافه است که وزارت بهداشت برای دادن مجوز بر آن تاکید دارد. همین مسئله چند میلیون تومان از هزینه هایتان را کم می کند. در درجه دوم بروید به میدان امام حسین یا بازار مبل پاسگاه و از آنجا میز و صندلی های دست دوم در حد نو بخرید. با این انتخاب شما چند میلیون دیگر هم صرفه جویی کرده اید.
در این دو بازار قیمت مبلمان دست اول نیز از قیمت کف بازار پایین تر است اما برای خریدن وسایل کافه به خصوص دستگاه اسپرسو خساست به خرج ندهید و جنس نو بخرید. کافه داران آینده یادشان باشد که در دو ماه اول به هیچ وجه توقع سود نداشته باشند و در بهترین حالت فقط اجاره مغازه در می آید اما از ماه سوم به بعد وضع فرق می کند و کافه شما روز به روز شلوغ تر می شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازآفتاب اقتصادی یک نکته در راه اندازی کافه و رونق آن این است که ایده نو داشته باشید و اسم مناسب برای آن انتخاب کنید. بیشتر مشتریان شما جوانان زیر ۲۵ سال هستند، سلیقه آنها را صد درصد درنظر بگیرید. منوی شما هم نشانه کیفیت کافه شماست.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


9 × = سی شش