سفير ايران در ترکيه:

شرایط برای سرمایه گذاران خارجی در آذربایجان غربی تسهیل شود

شرایط برای سرمایه گذاران خارجی در آذربایجان غربی تسهیل شود

گروه خبر: سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه گفت: باید همه شرایط برای سرمایه_گذاری های خارجی در آذربایجان غربی تسهیل شود.
محمد ابراهیم طاهریان درجریان بازدید از منطقه آزاد ماکو افزود: تسهیل شرایط و نیز کاهش دغدغه سرمایه گذاران خارجی موجب می شود تا با اطمینان خاطر وارد ایران شده و به سرمایه_گذاری بپردازند.
وی اضافه کرد: با ایجاد فضای جدید در عرصه بین المللی و نگاه تازه ای که به ایران به وجود آمده درهای سرمایه گذاری به روی سرمایه گذاران خارجی باز شده و این فضا فرصتی طلایی است که مناطق آزاد باید از آن استفاده کرده و نسبت به جذب سرمایه گذاری خارجی اقدام کنند.
طاهریان با اشاره به تاثیر مذاکرات هسته ای ایران بر اقتصاد گفت: اجرای برجام و لغو تحریم ها شرایط سرمایه گذاری خارجی در ایران را آسان کرد.
وی یکی از وظایف سفارت ها در خارج از کشور را شناساندن و معرفی قابلیت های سرمایه_گذاری داخل ایران به سرمایه گذاران خارجی ذکر کرد و گفت: سفارت ایران در ترکیه برای تسهیل ارتباط بین سرمایه گذاران ترکیه و مدیران مناطق آزاد ایران آمادگی کامل دارد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از روند سرمایه گذاری های صورت گرفته در منطقه آزاد ماکو، این منطقه را در بخش صنعت کشاورزی، تجارت و گردشگری دارای مزیت های بی شماری عنوان کرد.
جواد رجب زاده گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ماکو برای دسترسی آسان به بازارهای هدف و همچنین وسعت آن، آماده پذیرش هر گونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستیم.منطقه آزاد ماکو با پنج هزار کیلومتر مربع بزرگترین منطقه تجاری و صنعتی کشور است که در راستای اهداف اقتصادی در ۲۴ مرداد ماه سال ۱۳۸۹ تصویب شد.
بر اساس لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی، کلیه فعالیت های موضوع قانون چگونگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۷۲ و اصلاحات بعدی آن در منطقه آزاد ماکو مجاز است.به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازمهر، احداث فرودگاه بین المللی و خط راه آهن برای اتصال به راه آهن سراسری ایران و کشورهای ترکیه و آذربایجان یکی از مهمترین برنامه_های توسعه? منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۶:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


شش × = 54