نماينده مردم اروميه در مجلس :

شرایط اقتصادی و معیشتی کشور بسیار وخیم است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه شرایط اقتصادی و معیشتی کشور بسیار وخیم است گفت : دولت باید بدنه خود را پاکسازی کند و افراد لیبرال را که به دولت خط می دهند، کنار بگذارد.
به گزارش آرازآذربایجان ، نادر قاضی پور در خصوص این موضوع اظهار داشت: من از دولت انتقادات زیادی دارم؛ اما در این شرایط که کشور ایران از سوی دشمنان خارجی تهدید و فشارها از سوی امریکا به نظام و دولت بیش از هر زمان دیگر شده است، باید دولت را تقویت و به او کمک کنیم تا بتواند در برابر فشار همسایگان جنوبی و رژیم صهیونیستی مقاومت کند. شرایط اقتصادی کشو بسیار وخیم است و خیلی ها نیز دولت را مقصر این موضوع می دانند. من هم با این نظریه تا حدودی موافقم.
این نماینده در ادامه یادآور شد: اما دولت تلاش زیادی کرده تا مشکلات را حل کند، اصلاحاتی هم در دولت صورت گرفته و یکی از وزرایی که هزینه های زیادی برای دولت تراشیده بود نیز از دولت کنار رفت، الان با آمدن نمکی بسیاری از مشکلات حوزه درمان در حال رفع شدن هستند.
این نماینده مجلس افزود: دژپسند هم که به تازگی به دولت اضافه شده است نیز دستورهای خاصی به شرکت های دولتی و بانک ها داده، ولی ما از عملکرد بسیار بد وزیر جهاد همچنان انتقاد داریم و ناراحتیم. به نظر من، باید این وزیر را استیضاح کنند تا ارزاق در کشور ارزان شود. باید دولت بدنه خود را پاکسازی کند و افراد لیبرال را که به دولت خط می دهند، کنار بگذاریم تا درست شود. به هر حال، من در این مقطع، استیضاح و عدم کفایت رئیس جمهور را به صلاح نمی دانم، چون در اردیبهشت شرایط سختی خواهیم داشت.
طرح عدم کفایت و استیضاح رئیس جمهور توسط جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه و تدوین شده و مجتبی ذوالنور، طراح این طرح در حال جمع کردن امضای نمایندگان مجلس برای این طرح است.
طرح استیضاح رئیس جمهور دارای چهارده محور از جمله عدم برخورد با بیکاری، سوءمدیریت در کنترل بازار ارز، وارد آمدن خسارت به منافع ملی و سوءمدیریت در کنترل قیمت کالاها و… است.
تاکنون ده نماینده مجلس طرح استیضاح رئیس‌جمهور را امضا کرده‌اند؛ اما گویا این طرح تنها طرح عدم کفایت به رئیس جمهور در مجلس امروز نبود و جلال محمود زاده، نماینده مردم مهاباد، در طرف دیگر صحن، در حال جمع کردن امضا برای استیضاح رئیس جمهور بود.
البته این نخستین بار نیست که در مجلس دهم، برخی از نمایندگان مجلس به دنبال استیضاح روحانی هستند. اوایل همین تابستان گذشته نیز اتفاقا همین دو نماینده مجلس همزمان موضوع استیضاح روحانی را مطرح کردند؛ اما همان زمان نیز این طرح با استقبال چندانی از سوی نمایندگان روبه رو نشد و در حالی که به ۹۴ امضا برای به جریان افتادن امضا لازم بود، برای هر یک از طرح ها، حدود یازده امضا جمع آوری شد.
به نظر می رسد، این بار نیز شرایط به همین شکل است و نمایندگان به رغم انتقادات بسیاری که به دولت دارند، رغبت چندانی به استیضاح دولت نداشته باشند، به گونه ای که حتی نادر قاضی پور از نمایندگان منتقد دولت، حاضر به امضای ورقه عدم کفایت نشده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


3 + پنج =