سگ‌های خانگی پنج هزار نفر را در آذربایجان غربی روانه مراکز درمانی کردند

سگ‌های خانگی پنج هزار نفر را در آذربایجان غربی روانه مراکز درمانی کردند

گروه خبر: نماینده دانشگاه علوم پزشکی در کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری آذربایجان غربی گفت: در یک سال گذشته سگ‌های صاحب دار پنج هزار نفر را در استان روانه مراکز درمانی کردند.
سعید میلانی در اولین کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری در آذربایجان غربی افزود: در یک سال گذشته هفت هزار مورد حیوان گزیدگی در استان گزارش شده که از این میزان ۷۳ درصد حیوان گزیدگی توسط سگ‌های صاحب دار و خانگی انجام شده است.
وی ادامه داد: ۹ درصد از این گزیدگی‌ها نیز توسط سگ‌های ولگرد و ۱۸ درصد توسط حیوانات وحشی بوده است.
وی اظهار کرد: ۷۱ درصد از حیوان گزیدگی‌ها در روستاها و بقیه در شهرها بوده است. میلانی ادامه داد: برای جلوگیری از بیماری‌های بین انسان و حیوان در استان در مدت زمان یاد شده ۲۴ هزار دوز واکسن و یک میلیون و ۵۰۴ واحد سرم مصرف شده است.
وی اظهار کرد: هفت میلیارد ریال برای تهیه واکسن هاری و بیش از ۹ میلیارد ریال برای تهیه سرم در استان در زمینه‌های یاد شده در یک سال گذشته هزینه شده است.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی نیز در این کارگروه گفت: شهر ارومیه جزو شهرهای پایلوت در اجرای کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری در کشور است و برنامه ریزی شده تا شهرهای خوی، میاندوآب و مهاباد نیز در اجرای این طرح مشارکت کنند.
علی داداش زاده اظهار کرد: هر چند زندگی حیوانات برای ما بسیار مهم می‌باشد ولی تامین سلامتی انسان‌ها در اولویت قرار دارد.
مدیریت سازمان پسماند شهرداری ارومیه نیز در این کارگروه گفت: در سال ۹۲ در شهر ارومیه چهار هزار و ۴۰۰ قلاده سگ جمع آوری شده و در یک مرکز ویژه نگهداری و در صورت بیمار بودن معدوم شده‌اند.

عزیز قان اظهار کرد: نابودی سگ‌های ناقل بیماری با ترحم و حداقل درد از مسایلی است که خواهان پیگیری آن از سوی مسوولان هستیم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۷:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


+ 7 = ده