سکونت‌های غیرمجاز در ارومیه ساماندهی شود

سکونت‌های غیرمجاز  در ارومیه ساماندهی شود

گروه خبر: معاون استاندار آذربایجان>غربی گفت: سکونت‌گاه‌های غیرمجاز باید ساماندهی شده و امکانات لازم برای ساکنان این مناطق فراهم شود.
به گزارش آراز آذربایجان عیسی قنبری در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی که در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید با برنامه و همراه با پیشنهادهای قابل بررسی در جلسات شرکت کرده و مصوبات را عملیاتی کنند.
وی افزود: گاهی دیده می‌شود که مسئولان نه‌تنها در جلسات مختلف حضور پیدا نمی‌کنند، بلکه در هر جلسه یک نماینده متفاوت را به عنوان جانشین خود اعزام می‌کنند، که به دلیل در جریان نبودن نماینده‌ها از صحبت‌های جلسات پیشین، اقدامات موثری برای پیشبرد برنامه‌ها برداشته نمی‌شود.
وی بر لزوم ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی تاکید کرد و ادامه داد: ساخت‌وساز در زیر دکل‌های فشار قوی، استفاده غیرمجاز از انشعابات آب، برق و گاز از جمله مشکلات این مناطق بوده و باید در راستای رفع آن‌ها توسعه خدمات‌دهی و ایجاد امکانات شهری در این مناطق گام برداشت، چرا که در این مناطق مردم زندگی می‌کنند.
قنبری از اینکه باید از افزایش بی‌رویه سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و وسعت یافتن آن‌ها جلوگیری شود، ادامه داد: جمعیت شهری ارومیه به دلیل وجود امکانات مختلف در سطح شهر رو به افزایش است، مهاجرت بی‌رویه به مرکز استان مشکلاتی را به بار می‌رود که باید اقدامات لازم حداقل با هدف کاهش دامنه مشکلات انجام گیرد.وی بر لزوم ایجاد کلانتری و استقرار روحانیت و اجرای برنامه‌های فرهنگی در این مناطق تاکید کرد. معاون استاندار گفت: میزان مهاجرت به ارومیه به شدت بالا رفته است، به طوری که طبق آخرین آمار ارائه شده جمعیت این شهرستان به ۹۰۰ هزار و ۶۰ نفر رسیده است، در حالی که جمعیت سایر شهرها کم می‌شود.معاون استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت ساماندهی متکدیان تاکید کرد و ادامه داد: برای راه‌اندازی یک اردوگاه به همت شهرداری ارومیه و با مدیریت فرمانداری تصمیم گیری شده است، ولی شهرداری با وجودی که قدم‌های زیادی را برای تهیه کردن فضای مناسب برداشته ولی هنوز این محل را برای پذیرش آماده نکرده است.
*راه‌اندازی اردوگاه نگهداری متکدیان در ارومیه با جدیت دنبال شود
فرماندار ارومیه هم گفت: ایجاد اردوگاه نگهداری متکدیان در ارومیه به تصویب رسیده و تفکیک وظایف نیز شده است، که شهرداری ایجاد این مکان را باید با جدیت دنبال کند.
جواد شریف‌نژاد اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی شهرداری به ایجاد اردوگاه و تحویل آن به فرمانداری موظف شده است، که باید این موضوع با جدیت دنبال شود.
وی با اشاره به اینکه ستاد بحران شهرداری پیگیری این موضوع را عهده‌دار شده است، خاطرنشان کرد: محل مناسبی در خیابان کوهنورد که متعلق به یکی از ارگان‌های دولتی بود برای این امر در نظر گرفته شده است، که باید اقداماتی مانند تعمیرات و تجهیز به امکانات مورد نیاز صورت گیرد تا برای ساکنان قابل استفاده شود.
شریف‌نژاد با اشاره به اینکه این اردوگاه نواقص زیادی داشته و برای استفاده آماده نیست، اضافه کرد: این مکان فاقد آشپزخانه و سیستم گرمایشی استاندارد بوده، سرویس بهداشتی نامناسب داشته، فقدان اشتراک تلفن، عدم گاز کشی، فقدان سیستم امنیتی و دوربین مداربسته از جمله مشکلاتی است که در ابتدا به نظر می‌رسد.فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه این اردوگاه از دو آسایشگاه مجزا برای آقایان و بانوان برخوردار است، خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که علاه بر معتادان و کودکان خیابانی بعضی مجرمان مانند ولگردها در این مکان نگهداری شود بنابراین باید از سیستم حفاظتی و امنیتی مناسبی باید برخوردار شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۶:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


6 + پنج =