سکوت نابجا در استان دربرابر توهین به پیامبر اکرم

سکوت نابجا در استان دربرابر توهین به پیامبر اکرم

گروه اجتماعی:با انتشار کاریکاتور توهین آمیز به پیامبر مهربانی موجی از اعتراضات مسلمانان در سراسر جهان شکل گرفته است اما سهم آذربایجان غربی از این تحولات سکوت است.
با انتشار کاریکاتورهای نشریه فرانسوی شارلی ابدو و هجوم تکفیری ها به دفتر آن، این نشریه تقریبا شهرتی جهانی دست یافت. شهرتی که آن را از سطح محلی یا حتی ملی به سطح بین المللی رساند و دست آویزی برای شیطنتهای بعدی شارلی ابدو شد.
نشریه ای که انتظار می رفت برای برون رفت از وضع به وجود آمده کمی دوراندیشی کند تا احترام و تعامل بین ادیان که امری ضروری است به واسطه اقدامات نابخردانه آن خدشه دار نشود.
اما در نهایت تأسف و شاید با برنامه ریزی های قبلی که توسط صاحبان قدرت و سرانگشتان قدرت که همان شارلی ابدو است، توهین به اسلام و پیامبر رحمت وارد فاز جدیدی شد و در این بین سردمداران غربی نه تنها این کار را محکوم نکردند بلکه اعمال شارلی ابدو را با حرکات و رفتارهای خویش به نوعی تأیید و مهر باطلی بر درخواستهای مسلمانان برای جلوگیری از انتشار مطالب و کاریکاتورهای توهین آمیز زدند.حتی وزیر خارجه فرانسه نیز با گرفتن عکس یادگاری با کاریکاتور توهین آمیز منتشر شده، دهن کجی آشکاری به جامعه مسلمانان کرد. مسئله ای که دامنه دار شده و باعث حمله به ۷۵ مسجد فرانسه و حتی قتل یکی از مسلمانان آن کشور به دست همسایه اش که گناهش را مسلمان بودن اعلام کرد، شد.همچنین در راهپیمایی به اصطلاح اعتراضی برای همدردی با کشته شدگان حادثه تروریستی شارلی که در پاریس برگزار شد حامیان تروریستها نیز شرکت کرده بودند که مسئله ای مضحک بود که در بین آنها کسانی نیز بودند که دستشان به خون بیگناهان آلوده است.
با انتشار اخبار اهانت به حضرت محمد(ص) میلیونها مسلمان که قلبشان در اثر اقدامات شارلی جریحه دار شده بود به انواع مختلف اعتراض خود را بیان کردند.
در بسیاری از کشورهای اسلامی تجمعات اعتراضی برگزار شد و رؤسای دولتهای اسلامی اینگونه اقدامات را محکوم و حتی سازمان همکاری اسلامی مسئله شکایت از نشریه شارلی ابدو را منتشر کرد.تاکنون کمپین های مختلفی در جهت حمایت از اندیشه های فخر کائنات شروع شده و صدها هزار نفر از مسلمانان به صورت خودجوش به آن پیوسته اند که انتظار می رود میلیونها نفر از مسلمانان سراسر جهان دراین کمپین ها اعلام حضور کنند.یکی از شخصیتهای مهمی که اقدام به محکوم کردن اقدامات اینگونه اقدامات کرد، پاپ فرانسیس دوم رهبر مسیحیان کاتولیک جهان بود که در جمله معنادار خویش بر این نکته تأکید کرد: “وقتی تحریک می کنید انتظار مشت را هم داشته باشید.”
*شارلی ابدو، اعتراض جهانیان و سکوت!
با شروع اعتراضهای مسلمانان جهان و برگزاری تظاهرات اعتراضی همزمان با آنها مردم ایران زمین نیز به صورت خودجوش تجمعات و راهپیمایی های اعتراضی برگزار و کمپینهای مختلفی در محکومیت اقدامات تفرقه افکنانه به راه انداختند تا پیامبر مهربانی ها را در سراسر جهان بشناسانند و اندیشه های به حق ایشان را به طور صریح به گوش غافلان و ناآگاهان برسانند.
اما انگار در آذربایجان غربی قرار نیست از بین مسئولان و ادارات مختلف تجمعات اعتراضی برگزار و اقدامات فرانسوی ها محکوم شود و این مسئله بین مردم این استان به صورت خودجوش و به صورت کمپینهای اعتراضی مختلف و صدور بیانیه شکل گرفته و در حال گسترش است تا صدای حق جهان را فرا گیرد.
در این بین با نهایت تأسف سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی علی رغم گذشت مدت زیادی از این موضوع تاکنون واکنشی نشان نداده و در کمال حیرت تاکنون هیچگونه تجمع رسمی که از طرف این سازمان که یکی از وظایفش می باشد، برگزار نشده است.مسئله ای که امیدواریم در روزهای آینده مسئولان این سازمان چاره ای اندیشیده و در حمایت از پیامبر اکرم(ص) به صورت رسمی رو علنی وارد گود شوند و مطالبات برحق مردم متدین و ولایتمدار آذربایجان غربی پاسخ دهند. اما انگار سهم آذربایجان غربی از اعتراض به کاریکاتور توهین آمیز سکوت است که باید همچنان ادامه دار باشد تا کسی این روزه سکوت را بشکند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۱ ب.ظ

دیدگاه


− 1 = شش