رئيس‌جمهور خبر داد

سپاه باید از جریانات سیاسی به دور باشد

سپاه باید از جریانات سیاسی به دور باشد

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور گفت: سپاه فرزند انقلاب اسلامی است که با فاصله ای کوتاه از پیروزی انقلاب شکل گرفت و هر جا احساس خطر شد، سپاه در خط مقدم دفاع از انقلاب بوده است.
به گزارش ایلنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی پاسداری، ایستادگی و جهاد برای حراست از انقلاب اسلامی را بر عهده داشت در روزهای اولیه استقرار انقلاب برای حراست از انقلاب اسلامی، در تمام نقاط کشور از جان مایه گذاشتند، گفت: سپاه پاسداران در خط مقدم دفاع از انقلاب حضور داشت و ناامنی‌های گوشه و کنار کشور و توطئه های خارجی که استکبار به سرکردگی آمریکا علیه ملت ایران انجام می‌دادند را یکی پس از دیگری خنثی می‌کرد.
روحانی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دو سرمایه معنوی و اجتماعی بهره‌مند است که این نیرو را نسبت به نیروهای مسلح سایر کشورها متمایز می‌کند، گفت: سرمایه معنوی سپاه، خلوص، توسل و اعتقادی است که میان نیروهای آن وجود دارد و این همان سرمایه‌ای است که این نیرو را محبوب دل‌ها قرار داده و اگر خدای ناکرده این سرمایه سایش پیدا کند، قضاوت مردم نسبت به موقعیت ایثار این بهترین نیروی انقلاب، به تردید مبدل خواهد شد و سپاه دیگر آن نیرویی نخواهد بود که امام راحل (ره) درباره آن فرمود: »ای کاش من یک پاسدار بودم«.
رئیس جمهور تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سرمایه معنوی که تا به امروز حفظ کرده است، به عنوان نیرویی متمایز از نیروهای مسلح جهان ترسیم می‌شود.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: امروز باید با همان معنویت، خلوص، صلابت، اقتدار و روحیه?ای که در فضای جبهه‌ها میان سپاهیان اسلام حاکم بود و موجب پیروزی‌های مکرر می‌شد به راه خود ادامه دهیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن از تجهیزات و امکانات نظامی که نیروهای مسلح ما در اختیار دارند، نمی‌ترسد بلکه هراس حقیقی آن‌ها از انگیزه، معنویت، خلوص و اتصال جبهه های ما با خاندان رسالت و اهل بیت (ع)‌ است، گفت: امید ‌ معنویت و اتصال به آسمان همان چیزی است که در نیروهای سپاه ما وجود دارد و دشمن از آن در هراس است که باید این خصوصیات را حفظ و ارتقاء بخشیم.
دکتر روحانی در تشریح سرمایه اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه باید دژ مستحکم و پناه همه مردم باشد و در این مسیر مسلمان، غیرمسلمان، شیعه، سنی، روستایی و شهری هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند بلکه سپاه باید در کنار و همراه همه مردم باشد. به بیان امیرالمؤمنین (ع) جنود و نیروهای مسلح باید حصون الرعیّه باشند یعنی پناه و دژ همه مردم. امام نفرمود: »حصون المسلمین« یا »حصون المؤمنین« نفرموده »دژ مؤمنین یا مسلمین« بلکه به عنوان پناه همه مردم دانسته است.
رئیس جمهور اظهار داشت: هنگامی که مردم سپاه پاسداران و پاسداری را می‌بینند باید احساس امنیت و آرامش کرده و آن‌ها را دژ مستحکم و مدافع حقوق خود بداند.
وی افزود: باید سپاه به گونه‌ای باشد که همه شهروندان بقاء و استمرار حقوق شهروندی خود را کنار حضور سپاه اسلام و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران احساس کنند.
دکتر روحانی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی سپاه همان اعتماد و علاقه شدید مردم به این نیروی مقتدر است، گفت: سپاه باید از جریانات سیاسی به دور باشد؛ چرا که جایگاه او جایگاهی برتر از این جریانات و بازی‌های جناحی است. نباید به جناح یا حزبی وابسته باشد.
رئیس جمهور افزود: سپاه باید متعلق به همه ملت باشد چرا که اگر روزی نیاز به حضور آحاد ملت در صحنه بود، آن بستری که باید همه مردم را زیر پرچم اسلام به میدان بیاورد، سپاه است.
دکتر روحانی با بیان اینکه امروز زمانی حساس برای منطقه و ایران است، گفت: آن نیرویی که در خط مقدم قرار داشته و در برابر همه توطئه‌ها ایستاده و باید بایستد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه اولین قدم برای مقابله با توطئه دشمنان شناخت تهدیدات است گفت: اگر در شناخت تهدیدات خطا و اشتباهی صورت بگیرد، خطرناک خواهد بود.
دکتر روحانی شناخت تهدیدات، برنامه‌ریزی برای مبارزه و داشتن استراتژی از اقدامات موثر در کسب پیروزی برشمرد و تصریح کرد: اگر در این زمینه اشتباهی صورت گیرد مطمئناً با شکست همراه خواهد بود و این همان موضوعی است که آمریکایی‌ها در حمله به افغانستان و عراق مد نظر قرار نداده و شکست خوردند و در سوریه نیز همین شرایط وجود دارد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط حساس منطقه به ویژه موضوع سوریه گفت: امروز شرایط در سوریه به خاطر دعوا بر سر یک فرد، طایفه و یا گروه نیست بلکه بر همگان روشن است که غرب برای کل منطقه برنامه ریزی کرده و این منطقه را به شکل فعلی نمی‌پذیرد.دکتر روحانی مسئله سوریه را موضوع سرنوشت‌ساز برای منطقه ای حساس دانست و خاطر نشان کرد: امروز مستکبران به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی موضوع هجمه علیه سوریه را نیز به راه انداختند و به دنبال تثبیت منافع رژیم صهیونیستی و تضعیف خط مقاومت در برابر این رژیم هستند.
رئیس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همان طور که همواره اعلام کرده با سلاح شیمیایی و کشتار جمعی مخالف است.
وی اضافه کرد: اشتباه غربی‌ها این است که تصور می‌کنند جمهوری اسلامی به دنبال فرصتی برای سلطه نظامی بر منطقه است.
دکتر روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال سلطه نظامی بر منطقه نبوده و اگر امروز کشوری قدرتمند به شمار می‌رود قدرت او به خاطر نفوذ گفتمانی است که در تعامل با کشورها در پیش گرفته است.
رئیس جمهور با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در منطقه نه تنها سپاه جنگ نیست بلکه سپاه صلح، ثبات، امنیت و آرامش است، گفت: گفتمان ما، مردم سالاری، ثبات‌ وحدت، برادری و مبارزه با تروریسم در کل منطقه است.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خود قربانی ترور، سلاح شیمیایی و کشتار جمعی است تنها راه حل برون رفت از مشکلات را خروج متجاوزان و مستکبران از منطقه دانست.
رئیس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار بازگشت صلح و ثبات به سوریه و اعمال رأی و نظر مردم این کشور است.
دکتر روحانی با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها که کماکان بر طبل جنگ می‌کوبند خودشان متوجه آثار شوم شروع جنگ در منطقه شده‌اند، گفت: عدم موفقیت آمریکا در اقدامات پیشین این کشور علیه کشورهای منطقه خود عاملی برای احتراز آن‌ها از جنگ جدید در منطقه است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۴:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


پنج − 2 =