نماينده مردم شاهين دژ در مجلس:

سیل بیکاران بدتر از طاعون و سرطان جامعه را تهدید می کند

سیل بیکاران بدتر از طاعون و سرطان جامعه را تهدید می کند

گروه خبر:عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به سیل بیکاران در کشور گفت: ردیف‌های غیرضروری در بودجه باید حذف و سرمایه حاصل از آن به اشتغال اختصاص پیدا کند. جهانبخش محبی‌نیا در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در تذکری شفاهی گفت: از نمایندگان و مسئولان کشور عاجزانه تقاضا دارم حداقل یکی از جلسات سران قوا و یا هیات دولت و جلسات مشترک بین دولت و مجلس به بررسی موضوع شوم و نامیمون بیکاری اختصاص پیدا کند.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان را به شرافتشان قسم می‌دهم که به فکر بیکاران باشند. سیل بیکاران بدتر از زلزله، طاعون و سرطان جامعه را در معرض تهدیدها قرار داده است و استعدادهای میلیون‌ها نفر از جوانان به خاکستر تبدیل شده است.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: پدیده بیکاری برای جامعه شرافتی باقی نگذاشته است و باید گفت که چند درصد از فرزندان مسئولان بیکار هستند، بنابراین باید ردیف‌های غیرضروری در بودجه را حذف و برای اشتغال وجلوگیری از افزایش بیکاری سرمایه‌گذاری کرد.همچنین”نادر قاضی‌پور” نماینده مردم ارومیه در مجلس، در واکنش به اظهارات وزیر کار درباره سوالی مبنی بر اینکه چرا بعضی از شرکت‌های شستا و بازنشستگی، در اثر بی‌لیاقتی مدیران انتسابی زیان‌ده شده‌اند، گفت: آقای ربیعی! این سوال، سوال مشترک بنده و آقای محجوب است.
وی افزود: در حال حاضر، برخی از کارمندان وزارت کار، با وجود برخی قوانین واضح، قرادادهای خریدی را امضا می‌کنند که بدون مجوز وزیر انجام می‌شود.قاضی‌پور در ادامه، با اشاره به مباحث مربوط به حقوق‌های نجومی در کشور گفت: آقای وزیر! شما در رابطه با موضوع حقوق‌های نجومی تاکنون یک مورد را به دادگاه معرفی نکرده‌اید.نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: در حال حاضر، ده‌ها نفر در شستا حقوق‌های نجومی بازنشستگی می‌گیرند که شما تنها نظاره‌گر این موارد بوده‌اید.وی در ادامه با اشاره به تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: این تحقیق و تفحص در مجلس نهم کلید خورد اما وزارتخانه شما مصوبات این تحقیق و تفحص را امضا نکردند.نماینده مردم ارومیه در ادامه بیان داشت: آقای وزیر! باید بدانید که بنده و آقای محجوب رئیس فراکسیون کارگری مجلس، درباره حقوق‌های کارگران، کشاوزان و بازنشستگان، با هیچ کس معامله نمی‌کنیم.این نماینده مجلس ادامه داد: آقای وزیر! باید به سرعت، بازنشستگان، از فعالیت خود کنار گذاشته شوند تا جوانان وارد عرصه کار شوند.به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازخانه ملت، قاضی‌پور در ادامه با اشاره به برخی از فعالیت‌های سعید مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی گفت: آقای ربیعی! انتظار داشتیم شما به مانند آقای مرتضوی عمل نکنید که در یک فقره، ۱۳۸ شرکت شستا را با ارزش ۵۱ هزار میلیارد تومان، به ۱۷ هزار میلیارد تومان به بابک زنجانی بفروشد و چک‌های تضمین شده آن را به وزارت نفت بدهد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


+ سه = 12