سیستم بانکی نقش خود را در رفع محرومیت آذربایجان‌غربی ایفا کند

سیستم بانکی نقش خود را در رفع محرومیت آذربایجان‌غربی  ایفا کند

گروه خبر:استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سیستم بانکی باید نقش و کارکرد خود را در رفع محرومیت و کمک به توسعه آذربایجان‌غربی ایفا کند.
به گزارش آراز آذربایجان،محمدمهدی شهریاری در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی اظهارداشت: سهم تسهیلات ابلاغی این استان در تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب‌دیده کرونا ۱۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال است که توسط ۱۷ بانک عامل پرداخت می‌شود.
این مسئول با اشاره به اینکه ۴۷ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و صنفی کشور مشمول دریافت تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا می‌شوند، اظهار داشت: این تسهیلات می‌تواند تا حدودی از حجم خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا را کاهش دهد.
وی بیان کرد: با تامین کامل این تسهیلات از ۱۰۰ هزار شغل صیانت می‌شود و اگر این اعتبارات به درستی جذب نشود، این رقم به تعداد بیکاران استان افزوده خواهد شد.
استاندار آذربایجان‌غربی بر ضرورت اطلاع رسانی نحوه دریافت این تسهیلات برای صنوف و واحدهای صنعتی تاکید کرد و اظهار داشت: استفاده بهینه از سهمیه‌های کارورزی، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و مشاغل خانگی در این برهه برای استان بسیار ضروری است.
وی ادامه داد: سیستم بانکی باید نقش و کارکرد خود را در رفع محرومیت و کمک به توسعه آذربایجان‌غربی ایفا کند.
شهریاری افزود: برخی صنوف خُرد حائز دریافت تسهیلات حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا نشده‌اند و این صنوف نیز به زودی از تسهیلات لازم برخوردار می‌شوند و برای تسهیل در فرآیند دریافت نیز از طریق نهاد ریاست جمهوری پیگیر مساله خواهیم بود.
وی با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه‌گذاری، از موازی کاری و زمانبر بودن فرایند استعلامات سرمایه‌گذاری در استان انتقاد کرد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی امروز کشور، جذب سرمایه‌گذار یکی از راهکارهای تولید شغل و امید آفرینی است و موازی کاری و زمان‌بر کردن فرآیند سرمایه گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
ناصرحضرتی رییس سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گزارشی از ارزیابی های صورت گرفته در خصوص تاثیر کرونا بر کسب و کارها ارائه کرد.در ادامه این جلسه از کارگران نمونه ملی و استانی نیز قدردانی شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


6 + = چهارده