رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان:

سیب آذربایجان‌غربی بصورت توافقی و حمایتی خریداری خواهد شد

سیب آذربایجان‌غربی بصورت توافقی و حمایتی  خریداری خواهد شد

گروه خبر: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برای خرید توافقی و حمایتی سیب درختی صنعتی استان اقدامات و هماهنگی‌های لازم در حال انجام است.
به گزارش آرازآذربایجان‌، رسول جلیلی با بیان اینکه تامین مالی خرید حمایتی و توافقی از محل اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی خواهد بود، افزود: هدف از خرید تضمینی، توافقی و حمایتی کاهش واسطه‌های بخش کشاورزی در خرید و فروش محصولات کشاورزی است که در نهایت به سود کشاورز و مصرف‌ کننده منتهی می‌شود.
وی با بیان اینکه مذاکره و هماهنگی لازم با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در این زمینه انجام گرفته است اظهار داشت: خرید حمایتی و توافقی محصولات نقش موثری در توسعه کشاورزی پایدار در استان خواهد داشت.
وی اضافه کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب درختی از باغات استان برداشت شود که از این میزان در حدود ۳۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن به مصرف صنایع تبدیلی می‌رسد.
«جلیلی» با بیان اینکه آذربایجان‌غربی قطب اول تولید سیب درختی کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: سالانه در حدود ۷۰۰ هزار تن از محصول تولیدی به صورت تازه‌خوری مصرف و یا در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی می‌شود که برای فروش روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی می‌گردد.
وی با بیان اینکه سیب درختی در تمامی شهرها و مناطق استان کاشت و تولید می‌شود، افزود: بیشترین سطح تولید سیب به ترتیب در شهرستان‌های ارومیه، سلماس، اشنویه، نقده ،مهاباد و میاندوآب است.
براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی هرگونه فعالیت بدون مجوز عاملان جمع‌آوری سیب صنعتی در حریم جاده‌ها ممنوع بوده و توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیروی انتظامی از این اقدام ممانعت می‌شود.
آذربایجان‌غربی دارای ۱۱۲ هزار هکتار باغ میوه است که از این میزان ۵۳ هزار هکتار از آن زیر کشت درختان سیب قرار دارد.
این استان سالانه ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند که بیش از یک میلیون تن آن سیب است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۱ ب.ظ

دیدگاه


دو − = 0