نماينده مردم مهاباد در مجلس شوراي اسلامي:

سیاست‌های غلط دولت معیشت مرزنشینان آذربایجان‌غربی را به مخاطره انداخته است

سیاست‌های غلط دولت معیشت مرزنشینان آذربایجان‌غربی  را به مخاطره انداخته است

گروه خبر: نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز معیشت و اشتغال مردمان شهرهای مرزنشین استان‌های آذربایجان‌غربی به دلیل سیاست‌های ناشیانه و غلط دولت آقای روحانی در خطر است.
جلال محمودزاده با اشاره به برخی موضوعات مهم کشور و اتفاقات اخیر مناطق مرزی شمالغرب کشور، اظهار داشت: با اینکه دولت ادعا کرده بود افزایش نرخ ارز تاثیری بر افزایش قیمت نهاده‌های دامی ندارد، اما آنچه که این روزها در بازار خرید و فروش این نهاده‌ها از جمله ذرت و سویا به چشم می‌آید، افزایش ۱۰ هزار ریالی در هر کیلو از این نهاده‌ها است.
*انتقاد از سیاست‌های ناشیانه و غلط دولت در رابطه با مرزنشینان
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروز معیشت و اشتغال مردمان شهرهای مرزنشین استان‌های آذربایجان‌غربی و کردستان به دلیل سیاست‌های ناشیانه و غلط دولت آقای روحانی در خطر است و به صراحت اعلام می‌کنم که مردم این شهرها به شدت از عملکرد دولت ناراضی هستند.
وی افزود: بی‌توجهی به اعتصابات مردم شهرهای مرزی از سوی رئیس جمهور یعنی بی‌احترامی به این ملت، بنابراین صراحتا اعلام می‌کنم که مردم کرد این بی‌احترامی رئیس جمهور را هرگز از یاد نخواهند برد.
*مرغداران کشور نهاده‌های دامی لازم را در اختیار ندارند
وی ادامه داد: متاسفانه باید به صراحت گفت که با بی‌تدبیری بخش پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی، اکنون اکثر مرغداران کشور، نهاده‌های دامی لازم را در اختیار ندارند، این در حالی است که اصلی‌ترین وظیفه بخش پشتیبانی امور دام تنظیم قیمت بازار این نهاده‌ها و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این نهاده‌ها است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده نیز طی تذکری به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص این کم‌کاری و بی‌تدبیری، خواستار اجرای طرح و برنامه مدون نسبت به توجه بیش‌ از پیش به تهیه نهاده‌های دامی و کاهش قیمت این محصولات شدم.
*انتقاد به تدریس زبان روسی در مدارس
محمودزاده در ادامه به موضوع تذکر به وزیرآموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته همزمان با دیدار وزیر آموزش و پرورش کشورمان با همتای روسی، ایشان از طرح وزیر آموزش و پرورش روس مبنی بر تدریس زبان روسی در مدارس کشور و قرار گرفتن این زبان در جایگاه دوم زبان رسمی تحصیلی مدارس استقبال کرده که این موضوع باعث شد تا امروز طی تذکری به سید محمد بطحایی مسائلی را به ایشان خاطر نشان کنم.
وی در این خصوص ادامه داد: با توجه به اصل پانزده قانون اساسی، تدریس زبان مادری در مدارس مناطق مختلف کشور از جمله حقوق اولیه شهروندی اقوام و قومیت‌های مختلف کشور است که در این بین، با توجه به درخواست‌های مکرر بنده و سایر نمایندگان کرد زبان، تدریس این زبان در مدارس مناطق کردنشین کشور تا به امروز محقق نشده است.
*زبان روسی در مناسبات بین‌المللی ناکارآمد است
چند تن از نمایندگان کرد زبان مجلس شورای اسلامی نسبت به این بی‌توجهی اعتراض خود را اعلام کرده و ضمن تذکر به وزیر آموزش و پرورش، یادآور شدیم که به علت کم اهمیت بودن زبان روسی و نیز ناکارآمد بودن آن در مناسبات بین‌المللی و جهانی، اصولا این زبان در هیچ کشوری تدریس نمی‌شود، بنابراین بهتر است که به‌جای این اقدامات بی‌اهمیت، زبان و فرهنگ اقوام ایرانی را در میان دانش‌آموزان گسترش دهیم.
وی در بخشی دیگر به موضوع تذکر به رئیس جمهور نیز پرداخت و گفت: مسدود کردن مرز، شهرهای مرزی آذربایجان‌غربی و کردستان و بی اعتنایی رئیس‌جمهور به اعتراض مردم این شهرها باعث شد که نمایندگان مردم این شهرها، یک تذکر جدی به روحانی دهند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از فارس ، محمودزاده افزود: بسیاری از مردم استان‌های مرزی نسبت به رفتار رئیس جمهور با مرزنشینان بسیار دلگیر هستند و البته جای تاسف است که رئیس جمهور هرگز به وعده‌های انتخاباتی خود به مردم کرد پایبند نبوده، در حالی که قریب به اتفاق آراء اخذ شده از صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری این شهرها، مربوط به روحانی بود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


+ سه = 6