سیاست‌های غلط آموزشی موجب مهاجرت جوانان برای تحصیل در خارج شده است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه نظام آموزشی چرا جوانان را به گذراندن ۱۲واحد در خارج از کشور تشویق ¬می‌کند ، از وزرای بهداشت و علوم درخواست کرد تا تمهیداتی بیاندیشند که هر چه سریعتر این دانشجویان به داخل کشور انتقال یابند. به گزارش آرازآذربایجان ، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های آموزشی و دانشگاهی که موجب مهاجرت جوانان برای تحصیل در دانشگاه‌های خارجی شده است از دستگاه‌های ذی‌ربط خواست که برای بازگشت این جوانان به دانشگاه‌های کشور کاری کند. به گزارش آرازآذربایجان، نادر قاضی پور مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزرای بهداشت و درمان و علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سانحه هواپیمای اوکراین مشخص شد تعداد زیادی از جوانان در دانشگاه های جهان مشغول تحصیل هستند، این نشان می دهد که هزاران جوان ایرانی در خارج کشور تحصیل می کنند، از این رو از وزرای بهداشت و علوم می خواهم هر چه سریعتر برای انتقال این دانشجویان به داخل کشور برنامه ریزی کنند. نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: گذراندن ۱۲ واحد در دانشگاه های خارجی بهانه ای شده برای تشویق دانشجویان به خروج از کشور که این امر موجب خروج ارز و ورود فرهنگ غربی به کشور می_شود. از طرفی با انتقال آنها به دانشگاه های داخلی، علاوه بر حضور این افراد در کنار خانواده، باعث اعتباربخشی به دانشگاه ها می_شود.وی خطاب به عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس گفت: از شما می خواهم از وزرای مربوطه بخواهید که برای انتقال این دانشجویان به داخل کشور اقدام کنند.
عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: نظام آموزشی کشور جوانان را برای حضور در دانشگاه های داخلی تشویق به گذراندن ۱۲ واحد در دانشگاه های خارج از کشور می کند که رابطه ای گمراه کننده است.وی ادامه داد: اگر دانشگاه های داخلی ظرفیت دارند، دانشجویان را از ابتدا پذیرش کنند و اگر ظرفیت ندارند، چگونه بلافاصله پس از گذراندن ۱۲ واحد در دانشگاه های خارجی جذب می شوند. بنابراین وزرای مربوطه باید در نحوه پذیرش و تشویق جوانان به تحصیل در دانشگاه های خارجی تجدیدنظر کنند./
مصری رئیس وقت جلسه خطاب به قاضی پور اظهار کرد: نظام آموزشی ما جوانان را تشویق می‌کند که چند واحدی را خارج از کشور بگذارند و به کشور بازگردند. این چه شرایطی است که ایجاد کردند؟ اگر در دانشگاه جا وجود دارد از ابتدا این جوانان در آن جا تحصیل کنند؛ اگر جایی وجود ندارد چگونه پس از این که این جوانان در خارج از کشور چند واحد می‌گذارند در دانشگاه‌های کشور پذیرش می‌شوند؟ لازم است به این موضوعات توجه شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۳ ب.ظ

دیدگاه


+ 7 = یازده