سومین مرحله رهاسازی آب از سد بوکان به دریاچه ارومیه آغاز شد

سومین مرحله رهاسازی آب از سد بوکان به دریاچه ارومیه آغاز شد

آرازآذربایجان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: سومین مرحله رهاسازی آب از سد بوکان که بزرگترین سد استان به شمار می رود، به سمت دریاچه ارومیه آغاز شد.
کیومرث دانشجو افزود: در این مرحله ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب از سد بوکان به سمت دریاچه ارومیه رها می شود و تا رسیدن به سقف تعیین شده بدون توقف عملیات رهاسازی ادامه می یابد.
وی اضافه کرد: در مرحله نخست و دوم رهاسازی آب از این سد در دی و بهمن ماه گذشته ۱۹۴میلیون مترمکعب آب از این سد رها شد.
وی بیان کرد: مرحله سوم عملیات رهاسازی آب از سد بوکان از اول اسفند ماه جاری با حداکثر دبی مطمئن تا ۷۰ مترمکعب در ثانیه از طریق مسیر رودخانه زرینه رود و کانال اتصال زرینه رود به سیمینه رود به پیکره اصلی دریاچه ارومیه در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: روستاییان و ساکنان محلی در زمان رهاسازی آب از سدها به سمت دریاچه ارومیه موارد ایمنی را رعایت کنند تا مشکلی در این خصوص پیش نیاید.
وی گفت: کشاورزان منطقه نیز در راستای حمایت از برنامه های احیای دریاچه ارومیه از برداشت های غیرمجاز آب در طول مسیرها برای اهداف زراعی خودداری کنند.
در حال حاضر بیش از یکهزار و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای ۱۳ گانه آذربایجان غربی وجود دارد که ۵۹ درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.
سد بوکان که بزرگترین سد آذربایجان غربی به شمار می رود، به تنهایی حدود ۴۰ درصد سهم آب پشت سدهای استان را به خود اختصاص داده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


8 − هشت =