سوال کارگران از مسئولان: در تحقق شعار سال چه کرده‌اید

سوال کارگران از مسئولان: در تحقق شعار سال چه کرده‌اید

گروه جامعه: احسان سهرابی گفت: می‌خواهم به عنوان یک فعال کارگری خطاب به مدیران و مسئولان کشور بگویم، زمانی که هدف گذاریِ روشن از سوی مقام معظم رهبری برای برون رفت معضلات و مشکلات جامعه مطرح می‌شود، بی‌تفاوت و سهل انگارانه از کنار آن نگذرند چراکه مردم مشکلات را با گوشت و پوست درک می‌کنند.
احسان سهرابی (مشاور حقوقی کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) گفت: شعارهای سال مقام معظم رهبری نقشه راه کشورمان است و باید در »عمل« به این شعارها تمکین شود. با روزشماری برای نوروز و نزدیک شدن به ۲۵روز پایانی سال، این سوال به وجود می‌آید که نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، چه فلسفه‌ای داشته و مسئولان چقدر به این شعارها عمل کرده‌اند. بدون تردید، این شعارها و نامگذاری سال، نقشه راهی است که باید مسئولان روی آن متمرکز شوند و با دوراندیشی، نقیصه‌های احتمالی آتی یا جاری مرتفع شود.
وی افزود: از سال ۱۳۸۳ که با شعار پاسخگویی مسئولین آغاز شد، تا امروز هر سال به دلیلِ وضعیت موجود کشور و مشکلات معیشتی در تحریم، تسلسل شعار اقتصادی حاکم بوده است که این شعارها، راه برون رفت از تحریم و مشکلات معیشتی و اقتصادی را نشان می‌دهند: اعتقاد به نگرش »تولید محور«.
سهرابی با انتقاد از عمل نکردن به این شعارها می‌گوید: امروز باید سوال کنیم؛ که آیا هدف و رسالت و فلسفه نامگذاری درابتدای سال، فقط چاپ شعار سال و تغییر لوگو در صدر نامه هاست و نهایتا مصاحبه‌ای در این خصوص؟! امروز اگر مشکلات بسیاری در معیشت کارگران و وضع اقتصادی هست، ناشی از همین نگاهِ سطحی مسئولان است که اقدام و عمل در آن محسوس نیست. حالا ما به عنوان نمایندگان رسمی کارگران کشور از مسئولان و دولتی‌ها سوال می‌کنیم »در راستای تحقق شعار امسال یا -پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها- چه کرده‌اید؛ لطفاً در روزهای پایانی سال، خروجی کارگروه‌ها را اعلام کنید«.
به گفته او، مسئولان باید پاسخ بدهند که چه اقداماتی در حوزه ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و حوادث ناشی از کار، صیانت از نیروی کار، افزایش شوراهای اسلامی کار برمبنای کارگاه‌های بالای ۳۵ نفر و تجمیع و تنقیح و تلخیص قوانین، صورت داده‌اند.
مشاور حقوقی کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در ادامه می‌گوید: می‌خواهم به عنوان یک فعال کارگری خطاب به مدیران و مسئولان کشور بگویم، زمانی که هدف گذاریِ روشن از سوی مقام معظم رهبری برای برون رفت معضلات و مشکلات جامعه مطرح می‌شود، بی‌تفاوت و سهل انگارانه از کنار آن نگذرند چراکه مردم مشکلات را با گوشت و پوست درک می‌کنند. روزی که مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ بحثِ مدیران جهادی را مطرح نمودند، باید توجه می‌شد تا امروز شاهد انتصابات فامیلی و حواشی عزل برخی مدیران نباشیم؛ روزی که »اقتصاد مقاومتی« در سال ۱۳۹۵ طرح موضوع شد باید توجه می‌شد تا امروز در همه ابعاد اقتصاد به شکوفایی و استقلال دست پیدا می‌کردیم.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایلنا،سهرابی در پایان می‌گوید: ما در روزهای پایانی سال منتظریم؛ منتظریم که سه قوه -دولت محترم، مجلس شورای اسلامی وقوه محترم قضایی- عملکرد خود در تحقق شعار سال با محوریت بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی را اعلام کنند تا آماده برای تمکین به شعار سال ۱۴۰۱ باشیم. کارگران از ابتدای انقلاب تا همین امروز، وفاداری و پایبندی خود را در اقدام و عمل نشان داده‌اند و امروز از سه قوه توقع دارند تا گام‌های عملی بردارند، کارگران انتظار »گام‌های عملی« دارند تا شرایط زندگی‌شان رو به بهبودی رود و دیگر شرمنده خانواده‌هایشان نباشند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


نُه × = 54