سواحل روستای گورچین قلعه ارومیه ساماندهی می شود

سواحل روستای گورچین قلعه ارومیه ساماندهی می شود

آراز آذربایجان – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: سواحل روستای گورچین قلعه یکی از مناطق گردشگرپذیر دریاچه ارومیه ساماندهی می شود.
جلیل جباری با اشاره به اینکه به دلیل بهبود شرایط نسبی دریاچه ارومیه پیش بینی می‌شود تابستان امسال پذیرای گردشگران زیادی باشیم افزود: این اداره‌کل از سال گذشته تاکنون با صرف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی آن و ایجاد امکانات زیرساختی و رفاهی اقدام کرده است.
وی ادامه داد: در این راستا تعداد ۳۰ باب سرویس بهداشتی و حمام متناسب با حفاظت محیط زیست، خریداری شده و برای نصب در ساحل دریاچه در اختیار بخشداری و دهیاری محل قرار گرفته تا برای گردشگران مورد استفاده قرار گیرد.
جباری اضافه کرد: تمامی تلاش خود را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری دریاچه ارومیه به کار گرفته‌ایم، به طوری که جلسات متعدد برگزارشده در ستاد ساماندهی دریاچه ارومیه دستگاه‌های معین برای ارائه خدمات به گردشگران مشخص شده‌اند و این خدمات در ۶ محور مهم ارائه خواهند شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: مسیر دسترسی به ساحل نیز به طول ۱۲ کیلومتر به صورت اساسی زیرسازی و آسفالت‌ریزی شده و کمپینگ گورچین قلعه نیز با نصب آلاچیق‌ها، دیوارکشی، سنگ فرش کردن محوطه، بازسازی و ساماندهی شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای سرمایه‌گذاری در مناطق ساحلی دریاچه ارومیه و جذب حداکثری گردشگر به سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این زمینه فراخوان داده شده است و محورهای گورچین قلعه، چیچست، قالقاچی، رشکان، کانی برازان و محور شهید کلانتری ارومیه به عنوان مناطق هشت‌گانه مستعد سرمایه‌گذاری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بر تسریع در روند ساماندهی سواحل دریاچه ارومیه تاکید کرد و افزود: آذربایجان غربی تا پیش از این اعتباری از بابت ساماندهی سواحل دریاچه ارومیه دریافت نمی‌کرد که با پیگیری‌های مقام عالی استان مقرر شده از سالجاری همانند استان‌های ساحلی از اعتبارات این حوزه برخوردار می‌شود.
همه ساله با وجود خیل عظیم گردشگران هیچ زیرساخت گردشگری در سواحل دریاچه ارومیه فراهم نبوده این امر موجب گلایه شدید مردم شده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳۵ ب.ظ

دیدگاه


شش + = 13