عضو هئيت رئيسه مجلس خبرگان :

سوءاستفاده از زلزله برای بهره برداری های سیاسی جای تعجب دارد

سوءاستفاده از زلزله برای بهره برداری های سیاسی  جای تعجب دارد

گروه خبر:عضو هئیت رئیسه مجلس خبرنگان رهبری و امام جمعه موقت تهران گفت: سوءاستفاده برخی افراد از شرایط موجود و زلزله برای بهره برداری های سیاسی جای تعجب دارد.
آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم عزاداری دهه آخر صفر در حسینه ثارالله ارومیه با بیان اینکه عده ای به دنبال بهره برداری سیاسی از زلزله اخیر در کرمانشاه هستند افزود: مسئولان بجای این بهره برداری ها بفکر خدمات رسانی شایسته به مردم داغدار باشند.
وی با بیان اینکه در زلزله اخیر همه نیروها بسیج و وارد میدان شدند و همه این افراد با توان کامل در حال کمک به زلزله زدگان هستند عنوان کرد: هلال احمر امین مردم است، اما عده ای سودجو به بهانه کمک به زلزله زدگان حساب باز می کنند و از مردم پول جمع می کنند که نباید به این افراد اعتماد کرد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مهربانی در بین مردم از جمله ویژگی های جامعه اسلامی اظهارداشت: این مهربانی باید در کمک به زلزله زدگان بیش از پیش نشان داده شود.
آیت الله خانمی ادامه داد: بسیج تمام امکانات دولتی، نیروهای نظامی و انتظامی در لبیک به فرمایش رهبری برای کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه جای تقدیر و تشکر دارد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با ابراز خرسندی از نابودی داعش در منطقه، گفت: ائتلاف غربی ها برای نابودی داعش عوام فریبی بوده و این گروهک تروریستی با تلاش صادقانه نیروها و دولت های عراقی و ایرانی در حال نابودی است.
وی با بیان ایتکه داعش که قصد داشت دولت عراق و شام را تشکیل دهد، به فضل الهی از صحنه روزگار محو شده و یک خطر از بیخ گوش بشریت رد می شود افزود: در سال های گذشته عراقی ها با همکاری ایران اسلامی، صادقانه برای مقابله با داعش تلاش کردند و با همه توان برای نابودی این گروهک تروریستی به میدان آمدند.
وی به همه پرسی اخیر کردستان عراق نیز اشاره کرد و ادامه داد: این همه پرسی با خواست رژیم صهیونیستی در منطقه راه اندازی شد ولی نتیجه ای جز نابودی دشمنان عراق در آن مشاهده نشد.وی با اشاره به برخی سخنان در فضای مجازی در خصوص چرایی کمک ایران به سوریه، اظهار کرد: اگر به عراق و سوریه کمک نمی کردیم تا با داعش بجنگند، باید امروز در خیابان های ارومیه و تهران با داعش می جنگیدیم و این امر در عملیات تروریستی ماه رمضان امسال در تهران نمایان شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه سخنان دشمنان نباید در فضای مجازی دست به دست شود، گفت: زندگی بدون امنیت، صفا ندارد و زیرسوال بردن کمک ایران به مردم عراق و سوریه از سوی بیگانگان مطرح شده است.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال بی خاصیت بودن ملت ایران هستند ولی در این خصوص نیز نمی توانند به هدف خود برسند افزود: اگر در دنیای امروز به سلاح مجهز نبوده و اقتدار خود را به رخ جهان نکشیم، ما را مورد تجاوز قرار می دهند.
وی افزود: دشمنان این ملت چه آمریکا و چه فرانسه تلاش می کنند که ایران اسلامی اقتدار موشکی خودش را نداشته باشد و با وجود زرادخانه های اسرائیل و آمریکا، ما دست رو دست بگذاریم تا دشمنان هر غلطی بکنند.امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه وزارت خارجه فرانسه، پیشنهاد تحریم ایران را به خاطر موشک‌های دوربرد داده است، اضافه کرد: دین ما می گوید باید دکترین دفاعی بازدارندگی را دنبال کنیم تا در فضای حکومت گرگ ها در سطح دنیا شکست نخوریم.
وی با تاکید بر اینکه عده ای می خواهند جاده صاف کن دشمنان باشند و جاده صاف کردن برای آمریکا و فرانسه خیانت بزرگ است، بیان کرد: جامعه دینی باید مقتدر و توانمند باشد تا دشمنان از آن حساب ببرند و البته در کنار دوستان نیز با مهربانی رفتار کند.
وی با اشاره به برخی سخن پراکنی ها علیه معنویت در فضای مجازی، گفت: می خواهند شما را از حضور در مجالس دینی بازدارند ولی باید توجه داشت که جامعه دینی در راستای آشتی مردم با خدا راه اندازی شده و هدف جامعه مهدوی نیز به عنوان جامعه ای متعالی، همین امر است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پیشانی جامعه اسلامی پیشانی دینی و دین مداری در عرصه های مختلف است ولی باید ابعاد مختلف این امر نیز بیان شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر، آیت الله خاتمی اظهار داشت: اختلاس با پیشانی دینی سازگار نیست و در یک جامعه اسلامی نباید مدام خبر اختلاس از ناحیه موسسه ها شنیده شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۷:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


− 5 = دو