از نگراني تا سکوت

سه نظر متفاوت درباره دخالت احتمالی دولت در انتخابات مجلس

سه نظر متفاوت درباره دخالت احتمالی دولت  در انتخابات مجلس

گروه سیاسی : سه نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با قرار گرفتن در مقابل این سوال که ارزیابی شما از نحوه دخالت احتمالی دولت در انتخابات پیش روی مجلس چیست پاسخ های جالب و متفاوتی ارائه کردند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از اروم نیوز گرچه هنوز زمان زیادی تا انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی باقی است اما تحرکات سیاسیون، رسانه ها را ناگزیر از پرداختن به این سوژه، پیش از موعد می سازد و در این میان افزایش گمانه زنی ها درباره احتمال علاقه مندی دولت برای تاثیرگذاری در این انتخابات خبرنگار مارا بر آن داشت تا به سراغ سه نماینده شهر ارومیه برود تا نقطه نظرات آنها را در این باره جویا شود.
*دولت حق ندارد از منابع بیت المال برای پیشبرد اهداف سیاسی خود در ترکیب مجلس استفاده کند
جواد جهانگیرزاده گفت: روشن است که دولت نسبت به انتخابات مجلس بی تفاوت نخواهد بود، سابقه نشان داده است که دولت ها در ادوار مختلف به صورت غیر مستقیم برنامه هایی برای انتخابات داشته اند.
وی افزود: برای مثال دولت آقای هاشمی رفسنجانی به وسیله کارگزاران، دولت آقای خاتمی به وسیله مشارکتی ها و دولت آقای احمدی نژاد با تکیه بر جبهه متحد اصولگرایی در ترکیب مجلس نقش داشتند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: قطعاً نباید انتظار داشته باشیم که دولت به صورت رسمی لیستی برای گزینه های مد نظر خود منتشر کند، در عین حال باید قبول کنیم که بی طرفی دولت در انتخابات مجلس بی معناست بنابراین قطعا دولت با استفاده از روش های مختلف مایل است افرادی وارد بهارستان شوند که اشتراکات گفتمانی با آنها داشته باشند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اما قطعاً دولت حق ندارد از منابع بیت المال برای پیشبرد اهداف سیاسی خود برای مشخص کردن ترکیب مجلس استفاده کند.
*فتاحی: بسترسازی برای دخالت احتمالی دولت در انتخابات پیش رو خلاف مصالح ملی است
عابد فتاحی ، با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس گفت: انتخابات بسیار باشور و اشتیاق و سطح بالایی را در پیش رو خواهیم داشت گرچه برگزاری انتخابات موضوع تازه ای نیست چون در تمام دولتهای قبل نیز انتخابات برگزار شده است.
وی در رابطه با احتمال ورود دولت به انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اینکه بگوییم چون دولت مجری برگزاری انتخابات است و در آن دخالت خواهد داشت قطعا مشکلاتی پیش می آید که درانتخابات سال ۸۸ به وقوع پیوست.نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم و رسانه ها نباید در این زمینه شک و تردید داشته باشند، افزود: اگر این شک در دل افراد بیافتد فردا هرکس که رای نیاورد می گویید که دولت این کار را کرده و دولت نیروهای خود را برده و انتخابات مجلس دهم سایه دار می شود.
فتاحی اظهار کرد: انتخابات در ایران سالم است و ما باید به ساختار انتخابات کشورمان و انتخابات هایی که در کشور انجام می گیرد با دیده شفاف و پاک نگاه کنیم چون اخیرا مد شده است که هرکس در انتخابات شرکت می کند و رای نمی آورد می گوید حق ما را خوردند.
وی گفت: به نظر من اگر این فرض نیز باشد که دولت در انتخابات آینده دخالت می کند پس باید بگوییم که در تمام انتخابات گذشته نیز دخالت شده و اگر غیر از این باشد و دولت های گذشته دخالتی در انتخابات نداشته اند پس چه مرضی دارد که این دولت در انتخابات دخالت کند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ساختار انتخابات ما شفاف است و این امکان نیز وجود دارد که هر حزبی برای خود نیرو معرفی کنند مثلا اصولگراها، اصلاحاتی ها و یا طیفهای مستقل هر کدام افرادی را برای انتخابات پیش رو معرفی نمایند.
*قاضی پور: در این باره اطلاعاتی ندارم
اما نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ما گفت در این باره اطلاعاتی ندارد و در واقع حاضر به مصاحبه دراین باره نشد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


هفت − = 4