استاندار:

سهم شبکه ریلی آذربایجان غربی در ترانزیت بین‌المللی افزایش یابد

سهم شبکه ریلی آذربایجان غربی در ترانزیت  بین‌المللی افزایش یابد

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: تکمیل و بهسازی ایستگاه‌های راه‌آهن و ساخت مسیرهای جدید ریلی در استان ضروری است و سهم شبکه ریلی استان در ترانزیت بین‌المللی افزایش یابد.
به گزارش آراز آذربایجان، محمدصادق معتمدیان در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت انتقال حجم بالای حمل‌ونقل جاده‌ای استان به شبکه ریلی، افزود: با توجه به موقعیت ویژه آذربایجان غربی در همسایگی با سه کشور و وجود پنج پایانه مرزی فعال، ضروری است مسیرهای جدید راه‌آهن احداث شود تا زیرساخت‌های لازم جهت ارتقای میزان تبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه فراهم باشد.
وی همچنین خواستار افزایش سقف اعتبار مصوب سال ۱۴۰۱ کریدور بزرگراهی غرب کشور، تعیین تکلیف آزادراه ارومیه – تبریز و سایر محورهای اصلی و بزرگراهی در حوزه آذربایجان غربی شد.
در این دیدار ضمن تأکید بر ضرورت انتقال حجم بالای حمل‌ونقل جاده‌ای استان به شبکه ریلی، مطرح شد که با توجه به موقعیت ویژه استان در همسایگی با سه کشور و وجود پنج پایانه مرزی فعال نیاز است مسیرهای جدید راه‌آهن احداث شود تا زیرساخت‌های لازم جهت ارتقای میزان تبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه فراهم باشد.
همچنین در این دیدار افزایش سقف اعتبار مصوب سال ۱۴۰۱ کریدور بزرگراهی غرب کشور، تعیین تکلیف آزاد راه ارومیه – تبریز و همچنین سایر محورهای اصلی و بزرگراهی در حوزه استان آذربایجان غربی مورد درخواست قرار گرفت.سال گذشته در زمینه ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، ۸۶ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به بهره‌برداری رسید و عملیات ساخت ۷۲ کیلومتر و ۵۹ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی آغاز شد.
استاندار آذربایجان غربی به منظور پیگیری افزایش سهم آذربایجان‌غربی از حمل‌ونقل ریلی، رفع نواقص ایستگاه‌ها و خطوط راه‌آهن توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، جذب اعتبارات لازم و نیز تسریع در عملیات احداث پروژه‌های راهسازی، با معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دیدار کرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۸:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


چهار + 5 =