- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

سلماس به قطب نخست دامداری کشور تبدیل می‌شود

Posted By admin On دی ۱۹, ۱۴۰۰ @ ۱۰:۰۸ ق.ظ In سلماس,سیاسی | No Comments

گروه خبر: نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: سه پروژه بزرگ دامداری در سلماس احداث شده و این شهرستان را تبدیل به قطب نخست دامداری کشور می‌کند. به گزارش آراز آذربایجان، یعقوب رضازاده ، اظهار داشت: به زودی سه پروژه مهم دامداری از جمله پروژه ۵۰ هزار راسی در دشت چوبانلو و پروژه پنج هزار راسی دام سنگین سمینتال در منطقه دریک سلماس اجرایی می‌شود.وی تصریح کرد: همچنین پروژه پنج هزار راسی دام با همکاری آستان قدس رضوی انجام می‌شود و زمین در حال تحویل است و اگر این اتفاق رخ دهد، سلماس در کشور به قطب اول دامداری و اشتغال و بحث کشاورزی تبدیل می‌شود.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر تکمیل سد دیرعلی، تکمیل دریچه‌های سد دریک و اصلاح سیستم آبیاری در سد زولا پیش‌بینی شده است.وی در ادامه با اشاره به اینکه احداث پروژه ملی ندامتگاه سلماس به میزان ۸۶ درصد تمام شده است اظهار داشت: برای بهره‌برداری فاز اول آن مبلغ ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده که دولت قول واگذاری اعتبار را داده است.
رضازاده با اشاره به اینکه امسال چند روستای سلماس از نعمت گاز برخوردار شدند بیان کرد: در دهه فجر و سال آینده نیز گازرسانی به روستاها تداوم خواهد یافت.وی در ادامه نیز با اشاره به اینکه بسیاری از محورهای روستایی سلماس از نعمت آسفالت بی‌بهره هستند تصریح کرد: در سال آینده تعداد بسیاری از روستاهای سلماس آسفالت می‌شوند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b3%d9%84%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d9%87-%d9%82%d8%b7%d8%a8-%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%8a-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%aa%d8%a8%d8%af%d9%8a%d9%84-%d9%85%d9%8a/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.