رئيس مرکز بهداشت اروميه:

سلامت اقلام غذایی ماه رمضان در ارومیه رصد می شود

سلامت اقلام غذایی ماه رمضان در ارومیه رصد می شود

گروه خبر: رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه گفت: به منظور حفظ سلامت مردم این شهرستان سلامت اقلام و مواد غذایی که در ماه مبارک رمضان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، رصد می شود.
علی صدقیانی فرافزود: از هفته گذشته اکیپ های بهداشت شهرستان ارومیه اقدام به نظارت بر اقلام غذایی ارائه شده در فروشگاه ها و مراکز مختلف خرید کرده اند تا هیچ تقلبی در ارائه مواد غذایی سالم و بهداشتی صورت نگیرد.
وی اضافه کرد: این مرکز سه اکیپ را هر روز در ساعات بعد از ظهر و نیز اکیپ فوریت های بهداشت محیط را از صبح تا عصر جهت بازرسی از واحد های فعال در تهیه اقلام ماه مبارک رمضان اعزام کرده است.
وی ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط با استفاده از تجهیزات الکترونیکی خود اقدام به TPM سنجی روغن سرخ کردنی، اندازه گیری بار میکروبی سطوح تهیه مواد غذایی، شوری سنجی مواد اولیه و محصول نهایی و اندازه گیری دمای نگهداری با استفاده از دماسنج لیزری و عمق سنج هرگونه تهدید را در زمینه خوراکی های ماه مبارک به حداقل می رسانند.
وی بیان کرد: همچنین اکیپ بازرسی از نانوایی ها نیز در ساعات ۶ تا هشت صبح در محل های موردنظر حاضر شده و کیفیت نان های ارائه شده به مردم را بررسی می کنند.رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه از برخورد قاطعانه با متخلفان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: با هماهنگی هایی که با شهرداری ارومیه و دادگستری انجام شده با دوره گردان متخلف برخورد جدی می شود.
صدقیانی فر از همشهریان خواست با خرید نکردن از دوره گردان امنیت غذایی خود را در ماه رمضان تامین کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر مراکز عرضه و تهیه و تولید اقلام غذایی مختلف بازدیدهایی نیز از مراکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه، آش، حلیم و مساجد انجام می شود.
وی بیان کرد: از مردم می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، گزارش آن را به شماره تلفن ۰۴۴۳۲۲۳۷۰۰۱ و یا سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه گفت: با ورود به ماه مبارک رمضان اکیپ ویژه جدیدی در ساعات ۱۹ تا ۲۳ در سطح شهر فعال می شود تا بعد از افطارشکایات شهروندان را دریافت کنند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، ماه مبارک رمضان از پنجشنبه این هفته آغاز می شود و برنامه های فرهنگی، معنوی و دینی بسیار زیادی برای بهره بردن از این ماه مبارک پیش بینی شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


+ یک = 2