سکان‌دار استانداری آذربایجان غربی منصوب شد

سکان‌دار استانداری آذربایجان غربی منصوب شد

رویا سیدولیلو
گروه گزارش: با حضور معاون سیاسی وزیر کشور قربانعلی سعادت به عنوان استاندار جدید آذربایجان غربی معارفه شد.
به گزارش آرازآذربایجان، بعد از روی کار آمدن هر دولتی یکی از نخستین اقدامات توسط دولت انتخاب استانداران هر استان است که شاهد این امر حتی بعد از روی کارآمدن دولت یازدهم نیز بودیم.انتخاب استانداران استان های کشور یکی پس از دیگر انتخاب و معرفی می شدند و در برخی نیز این انتخاب با کش و قوس هایی همراه بوده و یک الی دو ماه طول کشیده است که آذربایجان غربی نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. طی ماه های اخیر بحث تغییر استاندار آذربایجان غربی بر سرزبان ها جاری بوده و نقل محافل و مجالس شده تا جایی که در بین گزینه های احتمالی اسامی برخی از نمایندگان و وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی که صحنه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین است به چشم می خورد اما خوشبختانه بعد از گذشت دوماه، وزارت کشور به این مباحث خاتمه داد و با رایزنی های بسیاری سکان هدایت آذربایجان غربی را به دست قربانعلی سعادت با عنوان استاندار جدید سپردند. بعد از گذشت دو هفته از معرفی و شناخته شدن استاندار جدید، روز شنبه ۹آذرماه، …… معاون وزیر کشور به عنوان پیک دولت یازدهم به آذربایجان غربی سفر کرد تا به طور رسمی از زحمات وحید جلال زاده استاندار پیشین تجلیل و قربانعلی سعادت را به عنوان استاندار جدید آذربایجان غربی معرفی کند. دیدار در فرودگاه، حضور در گلزار شهدا و نثار فاتحه و دیدار از حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی امام جمعه ارومیه از جمله برنامه های بدو ورود معاون وزیر کشور به آذربایجان غربی بود.
*احیاء دریاچه ارومیه، اولویت اولم در آذربایجان غربی است
قربانعلی سعادت در حاشیه حضور در گلزار شهدا در جمع خبرنگاران با اشاره به اولویتهای وی در آذربایجان غربی، افزود: اولویت اول من در استان پیگیری اولویت رئیس جمهور یعنی احیای دریاچه ارومیه خواهد بود و سایر موضوعات در ردیفهای بعدی قرار دارند.
وی با بیان ایکه دریاچه ارومیه باید به حالت اولیه به آغوش استان بازگردد، اظهار داشت: انتقال بین حوزه ای آب به دریاچه ارومیه، مدیریت مصرف آب و اشتغال زایی اهم برنامه های اولیه من در آذربایجان غربی خواهد بود.
استاندار جدید اذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس این سه رویکرد پکیجی برای احیای دریاچه ارومیه تدوین و تهیه می شود، ادامه داد: سایر موضوعات و مشکلات استان در برنامه های بعدی پیگیری می شوند. سعادت ضمن ابراز خوشحالی از اینکه بعد از مدتها برای خدمت گذاری به مردم به شهر خود بازگشته است، اعلام کرد: امیدوارم حضور بنده منشا خدمات پر خیر و برکت برای استان باشد. شرکت در شورای اداری آخرین برنامه معاون سیاسی وزیر در آذربایجان غربی بود.
*محدودیت بودجه های دولتی کشور نگاه کشور را به بخش خصوصی منعطف می کند
سید کاظم میرولد معاون سیاسی وزیر کشور در آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان غربی و در شورای اداری که با حضور بسیار گسترده مسئولان استانی و شهرستانی و خبرنگاران همراه بود، با بیان اینکه آذربایجان غربی استانی مرزی با سه کشور است که این امر ویژگی خاصی را به آن داده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بودجه های دولتی محدود بوده و از سوی دیگر کشور با تحریم هایی روبهرو است بنابراین باید نگاهمان را برای توسعه اقتصاد به سمت بخش خصوصی معطوف کنیم.
ادامه از صفحه۱:استاندار به عنوان نماینده دولت موظف است هیچ تفاوتی بین مردم قرار ندهد
میرولد با عنوان اینکه کشور ایران دارای اقوام ادیان، زبانها، قوم ها و غیره بسیاری است که همگی در لوای حکومت اسلامی در کنار یکدیگر زندگی می کنند، بیان داشت: احترام عمیق به همه اقوام، قومیت ها و ادیان، زبانها و فراهم کردن شرایط یکسان برای همه اقوام شعار اصلی دکتر روحانی بوده و این امر در آذربایجان_غربی نیز اینگونه است.
*انقلاب اسلامی سنت حسنه امام راحل است
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی امام جمعه ارومیه نیز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سفر به استان که زندگی مسالمت آمیز اقوام مختلف در آذربایجان غربی ستودنی است، گفت: مردم استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه حافظ انقلاب بوده و به اصول آن پایبند بوده اند.
*عزت نظام اسلامی ما با حفظ انقلاب و نهضت اسلام است
وی با بیان اینکه عزت نظام اسلامی ما با حفظ انقلاب و نهضت اسلام است، تصریح کرد: آقای جلال زاده در طول مدیریتی خود هر چه در توان داشتند در راستای خدمت به مردم و استان و حفظ انقلاب اسلامی در چهارسال مدیریتی خود در آذربایجان غربی با تواضع انجام دادند و تمام تلاش خود را در این راستا به انجام رساندند.
*سعادت حکم داروی با تجربه را در آذربایجان غربی دارد
آیت الله قریشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آقای جلال زاده تمامی تلاش خود را در کنار ایجاد همدلی بین مسئولین برای قدم گذاشتن در راه انقلاب برداشت،اظهار کرد: امیدواریم حکومت اسلامی در مناطقی دیگر از ایران بزرگ اسلامی از وجود جلال زاده برای اداره امور استفاده کند.
*آذربایجان غربی با دارا بودن تمامی مواهب، دارای رتبه ۲۸از نظر درآمد در کشور است
وی با اظهار تاسف از وضعیت درآمدی و معیشتی مردم استان اظهار کرد: آذربایجان غربی با دارا بودن تمامی مواهب و مزیت ها که در بسیاری از استانهای کشور این مزیت ها وجود ندارد، دارای رتبه ۲۸از نظر درآمد در کشور است که این امر نیز بسیار تاسف بار می باشد.
*با وجود ۸درصدی تخصیص اعتبار کجای استان را می توان اداره کرد؟
استاندار جدید آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با انتقاد از اینکه با وجود ۸درصدی تخصیص اعتبار کجای استان را می توان اداره کرد؟ افزود: باید با ورود سرمایه گذار به استان وضعیت استان را تغییر دهیم به صورتیکه در کنار آن باید سیستم دولتی نیز به روز باشد.وی لازمه احیای دریاچه ارومیه را علاوه بر تشکیل کمیسیون های رسیدگی ، مدیریت مصرف آب و غیره ایجاد اشتغال، در بخش های صنعت خدمات، صنعت و بازرگانی بیان کرد و ادامه داد: عدم وجود اشتغال مناسب جوانان را به کشاورزی سوق داده و این امر هرگز با مدیریت مصرف آب همراه نخواهد بود.
استاندار آذربایجان غربی در خاتمه سخنان خود خاطر نشان کرد: متاسفانه نتوانستی مقوانین را در سطح کلان ملی بازنگری کنیم و باید بازارچه های و مناطق آزاد تجاری را در استان گسترش دهیم.در خاتمه مراسم با حضور معاون سیاسی وزیر کشور از زحمات جلال زاده استاندار پیشین تجلیل و قربانعلی سعادت به عنوان استاندار جدید آذربایجان غربی معرفی شد.به گزارش آرازآذربایجان این مراسم دارای حاشیه های بسیاری بود که در ابتدا مراسم تودیع وحید جلال زاده استاندار قبلی و معارفه قربانعلی سعادت استاندار جدید آذربایجان غربی ا قرار بود با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه شورای ادای استان برگزار شود.
*مردم و مسئولان برای استقبال از استاندار جدید و وزیر کشور به فرودگاه ارومیه رفته بودند که در کمال تعجب با خبر عدم حضور وزیر کشور به دلیل سفر به بوشهر و حضور معاون سیاسی وزیر کشور روبرو شدند
*عدم حضور حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی نماینده ولی فقیه در آذربایجان_غربی و امام جمعه ارومیه و حضور حجت الاسلام سید محمد فخری امام جمعه موقت و مدیر کل تبلیغات اسلامی بجای ایشان در مراسم از حاشیه های این آیین استقبال بود.
* همچنین هیچیک از نمایندگان استان در این مراسم حضور نداشتند.
* استقبال پر شور مردمی در مسیر فرودگاه تا شهر ارومیه و محوطه بیرونی فرودگاه با در دست داشتن پرچمهایی به رنگ بنفش و پوسترهای حاوی عکس رئیس جمهور و استاندار جدید آذربایجان غربی از دیگر نکات قابل توجه بود.
* حضور اکثر مسئولان و مدیران ارشد دستگاههای اجرایی و مجموعه مدیریتی استان و همچنین حضور کمرنگ برخی مدیران دستگاههای اجرایی از دیگر نکات قابل تامل در این آیین بود.
* حضور برخی کارکنان دستگاهها اجرایی به صورت خود جوش در مراسم استقبال از استاندار جدید آذربایجان غربی و سر دادن شعارهایی از جمله روحانی متشکریم از قربانعلی سعادت استقبال کردند.
* با حضور سعادت در پاویون فرودگاه بین المللی ارومیه مدیران حاضر در مراسم با استاندار جدید خوش و بش کردند که این موضوع باعث شد استاندار قبلی و معاون وزیر کشور برای دقایقی در حاشیه قرار گیرند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۶:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


5 + = چهارده