استاندار آذربایجان غربی:

سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی گام بلندی برای توسعه استان به شمار می رود

سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی گام بلندی برای توسعه استان به شمار می رود

آراز آذربایجان،استاندار آذربایجان غربی گفت: در آستانه سفر رئیس جمهور همه مسائل، مشکلات، توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر احصاء شده است.
محمدصادق معتمدیان در گفت و گوی تلویزیونی شبکه استانی با اشاره به با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان در روزهای آتی، با بیان اینکه این سفر برکات زیادی در حوزه راه، آب، آموزش، بهداشت و حوزه‌های دیگر داشته و گام بلندی برای توسعه استان به شمار می‌رود،افزود: همه مسائل، مشکلات، توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر احصاء شده و در اختیار گروه‌های کارشناسی قرار گرفته و مصوباتی نیز در کارگروه‌های مربوطه داشته است.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه نهایی جمع بندی سفر با حضور وزرا و به ریاست معاون اول رئیس جمهور در روز گذشته، خاطرنشان کرد: برنامه های عمرانی و اقتصادی استان نهایی شده و جمع بندی لازم در مورد حوزه های مختلف انجام شده است.
وی با اعلام اینکه در سفر پیش روی رئیس جمهور به آذربایجان غربی، برای اتمام ۱۵۰ واحد بهداشتی، مراکز جامع سلامت و شهری و اورژانس اعتبار اختصاص می یابد، افزود: نگاه ویژه آیت الله رئیسی به توسعه عدالت اجتماعی و مناطق کم برخوردار، عامل اصلی این مصوبات است که به طور حتم موجب تحول در این حوزه‌ها و بهبود کیفیت خدمات رسانی به مردم خواهد شد.
استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه حوزه راه یکی از مهمترین بخش‌هایی است که مصوباتی در این خصوص داشته‌ایم، افزود: حوزه راه از اولویت‌های توسعه بوده و با توجه به موقعیت ژئوپولتیکی استان و همسایگی با چند کشور، مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
معتمدیان با بیان اینکه در حوزه راه به سراسر استان نگاه متوازنی داشته‌ایم، یادآور شد: منابع بسیار خوبی در سفر پیش روی رئیس جمهور به آذربایجان غربی برای تکمیل پروژه‌های راه در حوزه جاده‌های اصلی و فرعی، روستایی و راه آهن اختصاص داده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه راه آهن نیز کارهای نیمه کاره داریم، افزود: البته برای اقتصادی کردن حوزه راه آهن برنامه ویژه داریم و طرح‌هایی در این خصوص مورد تصویب قرار گرفته که در سفر رئیس جمهوری نهایی می‌شود.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه با یادآوری مصوبات حوزه راه آهن، اظهارکرد: برای حمل کالا از طریق ظرفیت راه آهن در آذربایجان غربی، برنامه ریزی شده که تحقق این امر مهم در کاهش قیمت حمل و نقل بسیار موثر خواهد بود.
معتمدیان همچنین دیگر بخش مورد توجه در این سفر را حوزه آب و جهاد کشاورزی عنوان کرده و افزود: آذربایجان غربی ۷۱ هزار هکتار شبکه آب‌های مرزی دارد که نیمه تمام مانده و یکی از مصوبات سفر، تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل شبکه‌های آبیاری این اراضی خواهد بود.
وی در ادامه اضافه کرد: طرح انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه، اتمام سد چپرآباد و ده‌ها طرح دیگر به همراه احیای قنوات و کمک به آبرسانی به مناطق عشایری، از دیگر بخش‌هایی است که در این سفر برای آن اعتبار در نظر گرفته می‌شود.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای بهبود وضعیت نوسازی مدارس و کیفیت این بخش نیز، افزود: در سفر پیش روی رئیس جمهور، در این بخش نیز اعتبار خوبی تخصیص خواهد یافت.
معتمدیان همچنین با یادآوری توجه ویژه دولت به حوزه بهداشت و درمان، گفت: تکمیل بیمارستان ها، مراکز درمانی، مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی، درمانی و پایگاه‌های سلامت و همچنین ده‌ها پروژه نیمه تمام این حوزه در دستور کار دولت قرار دارد که برای آنها اعتبار لازم تعیین می‌شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


+ 6 = یازده