سفر رئیس جمهوری به نیویورک سرشار از موفقیت و عامل سربلندی برای ملت ایران

سفر رئیس جمهوری به نیویورک سرشار از موفقیت و عامل  سربلندی برای ملت ایران

گروه گزارش: مردم و مسئولان آذربایجان غربی معتقدند سفر رئیس جمهوری به نیویورک و سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل سرشار از موفقیت و عاملی اساسی سربلندی برای نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران بوده است.
آن‌ها می‌گویند: در این سفر رئیس جمهوری ضمن اعلام مواضع و نظرات جمهوری اسلامی ایران به سران جهان در بخش‌های مختلف نظیر انرژی صلح آمیز هسته ای، در رابطه با حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اتفاقات روی داده در سوریه نظرات راه‌گشایی را ارائه کردند.
حسن علیزاده که خود را کارمند معرفی می‌کند با اعلام اینکه بعد از سفر رئیس جمهوری به نیویورک احساس غرور به بنده دست داد گفت: در این مجمع نماینده کشورهای اروپایی و آمریکا به سخنان رئیس جمهوری گوش فرا دادند که این نشان می‌دهد دول غربی کشور ما را به عنوان یک ابر قدرت در منطقه خاورمیانه باور دارند.
مریم شیخی نیز که دانشجوی حقوق در مقطع کارشناسی است اظهار کرد: پیامدهای سفر رئیس جمهوری به نیویورک و همچنین مذاکرات و دیدارهای ایشان با سران کشورهای مختلف راه جدیدی را برای قدرت نمایی کشورمان در مجامع بین‌المللی و منطقه ای باز کرده است.
وی افزود: رئیس جمهوری با تدبیر و پیروی از فرامین رهبری و به‌کارگیری شیوه های نو زمینه_ای را در مذاکرات فراهم کردند تا رئیس جمهوری آمریکا با ایشان تماس تلفنی برقرار کند که این یعنی یک گام به سوی پیروزی.
علی قربانی نیز از دیگر شهروندان ارومیه ای است گفت: امیدواریم مذاکرات رئیس جمهوری به کاهش تحریم‌ها علیه کشورمان و رونق اقتصادی در کشور منجر شود.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مواضع شفاف و دیپلماسی منطقی دکتر روحانی نفس‌های رژیم صهیونیستی را به شماره انداخته است.
موید حسینی صدر افزود: سخنان مدبرانه رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل و همچنین تبعیت ایشان از نرمش قهرمانانه مورد نظر رهبر معظم انقلاب فضای بین‌المللی را به نفع ایران اسلامی تغییر داده است.
وی اظهار کرد: سران رژیم صهیونیستی از ارتقاء جایگاه ایران و حل و فصل مسائل منطقه‌ای و مسئله هسته‌ای به سختی دچار پریشان گویی شده‌اند و تلاش می‌کنند به هر قیمتی که باشد واشنگتن را از همراهی با سیاست‌های ایران منصرف کنند.
نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی نیز می‌گوید: فتوای رهبر معظم انقلاب راه‌گشای بن بست مذاکرات هسته_ای است.
حجت الاسلام روح الله بیگی افزود: فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح‌های هسته‌ای می‌تواند گره مذاکرات هسته_ای ایران با گروه۵ ?+۱? را باز کند.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نه تنها مرجع تقلید مسلمانان است، بلکه حکم و فتوای ایشان جایگاه جهانی دارد.
بیگی فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرمت تولید و استفاده از سلاح هسته ای را مورد اجماع مراجع تقلید شیعه دانست یادآور شد: این فتوا از ضروریات دین اسلام و مطابق با نص صریح قرآن است.
وی اضافه کرد: برخی معاندین در قبال حکم رهبر معظم انقلاب شبهه ایجاد می‌کنند که این یک حکم شرعی است و سیاسی نیست، غافل از اینکه جمهوری سیاست جمهوری اسلامی از احکام شرع سرچشمه می‌گیرد.
عضو فراکسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: به رغم معاندین جمهوری اسلامی، اثر جهانی فتوای رهبر معظم انقلاب به حدی بود که رئیس جمهوری آمریکا از این فتوا به عنوان یک سند یاد کرد و نسبت به رهبر ایران ادای احترام کرد.
بیگی با اشاره به آینده فعالیت‌های هسته ای ایران گفت: جمهوری اسلامی انرژِی هسته‌ای را برای مصارف صنعتی، تولیدی و همچنین بالندگی و پویایی کشور در عرصه‌های مختلف اعم از اقتصادی و صنعتی بکار می‌گیرد و هدف نظام اسلامی ساخت سلاح کشتار جمعی نیست.
وی یادآور شد: بدون شک فرمان رهبر معظم انقلاب راهی شفاف در برابر کشورهای منطقه ترسیم کرده و به آنان فهماند دوران جنگ و خشونت تمام شده بنابراین استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای باید در اولویت قرار گیرد.
وی افزود: انرژی صلح آمیز هسته ای نه تنها حق ایران بلکه حقوق مسلم تمام ملت‌هاست و هیچ کشوری نباید از آن محروم شود اما ساخت سلاح‌های کشتار جمعی منافی حقوق بشر است و ایران اسلامی به فرموده مرجع عالی‌قدر جهان تشیع مخالف سرسخت تولید سلاح‌های مرگبار است.
امام جمعه شهرستان خوی نیز اعتقاد دارد: کشورهای غربی چاره ای جز ارتباط و مذاکره با ایران اسلامی توانمند ندارند.
سید رضی موسوی شکوری با اشاره به مواضع دوگانه رئیس جمهوری آمریکا و بعضی از مسئولان اروپایی اظهار کرد: با توجه به مواضع اصولی و منطقی جمهوری اسلامی در موضوع‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، غربی‌ها و اروپاییان چاره‌ای جز ایجاد رابطه و مذاکره جدی با ایران برای از بین بردن بن بـست‌های پیش روی خود ندارند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


3 × چهار =