علماي اهل تسنن و تشيع آذربايجان غربي:

سفر رئیس جمهوری به آذربایجان غربی افقی روشن در برابر استان می گشاید

سفر رئیس جمهوری به آذربایجان غربی افقی روشن  در برابر استان می گشاید

گروه گزارش:علمای اهل تسنن و تشیع آذربایجان غربی اعلام کردند: سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان افقی روشن دربرابر استان گشوده و آینده ای درخشان برای آن رقم می زند.
دولت تدبیر و امید به قول انتخاباتی خود عمل کرده و این بار مقصد سفر خود را استانی انتخاب کرده است که در انتخابات ۹۲ در بین استانهای کشور بالاترین رای را به وی دادند.این استان به علت مرزی بودن و داشتن پائین ترین رتبه ها در شاخص های توسعه در بخش های مختلفی چون بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، درآمد سرانه و سایر حوزه ها چشم امید به دستان دولت تدبیر و امید دوخته است.این حضور می تواند گره گشای بسیاری از مشکلاتی باشد که از دولتهای گذشته به یادگار مانده و امروز تبدیل به زخمی کهنه شده است.
واحدهای تولیدی راکد، کارخانه های بی_سرمایه، جوانان پرشمار بیکار و مهمتر از همه شهرهای محروم و فاقد امکانات از جمله این مشکلات هستند.
قرار است دوشنبه این هفته رئیس جمهوری میهمان مردم آذربایجان غربی خواهد بود و در آستانه این سفر علمای اهل تسنن و تشیع استان در خصوص این سفر، خواسته ها و دغدغه های خود را بیان کردند.
*امام جمعه اهل سنت ارومیه: حضور رئیس جمهوری در استان امید را برای مردم هدیه می_کند
ملا عبدالقادر بیضاوی گفت: دولت تدبیر و امید با حضور خود در استان امید و پیشرفت را برای مردم هدیه می کند.وی بیان کرد: آذربایجان غربی در حوزه های مختلف با مشکلات بزرگی مواجه است و با تاسف باید گفت که پائین ترین رتبه ها را حائز است و بر این اساس برای حل این مشکلات باید دست یاری به سوی دولتمردان دراز کرد.امام جمعه اهل سنت ارومیه اظهار کرد: امید می رود ضعفها و مشکلات شاخص استان با تدبیر دولت حل شود و سایه سنگین توسعه نیافتگی و عقب ماندگی از سر استان برداشته شود.
وی حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال را خواسته مردم استان از دولت یازدهم عنوان کرد.
*امام جمعه اهل سنت نقده: بهبود زندگی مرزنشینان خواسته مرزنشینان از رئیس جمهوری است
ماموستا ابراهیم سرخابی افزود: سفر دکتر روحانی به استان منشاء خیر و برکت بوده و بدون شک بسیاری از مشکلات و چالش های استان در حوزه های مختلف حل می شود.وی ادامه داد: متاسفانه در دولت گذشته شاهد مصوباتی بودیم که هیچ کدام به نتیجه نرسیده و یا نیمه تمام رها شد بنابراین حضور دولت تدبیر و امید در استان می تواند تدبیری برای این مصوبات بیندیشد.
وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی حوزه های کشاورزی، اقتصادی و حوزه های دیگر نه تنها توسعه نیافته، بلکه با رکود مواجه است، گفت: هر کدام از این حوزه ها نیازمند توجه دولت تدبیر و امید است.
امام جمعه اهل سنت نقده بازارچه های مرزی را عاملی مهم برای ایجاد اشتغال عنوان کرده و افزود: متاسفانه نه در مرزها و نه در بازارچه های مرزی درآمدی نصیب مرزنشینان نمی شود بنابراین ساماندهی بازارچه های مرزی و توجه ویژه به زندگی مرزنشینان باید مورد توجه رئیس جمهوری قرار گیرد.
ماموستا سرخابی اظهار کرد: نبود کارخانه های فعال و واحدهای تولیدی درجه یک و متکی بودن زندگی مردم منطقه تنها به کشاورزی، به رشد بیکاری شتاب بخشیده و بر همین اساس باید فراهم کردن بسترهای مناسب اشتغال برای جوانان استان به خصوص مرزنشین مورد توجه دولت قرار گیرد.
*امام جمعه پیرانشهر: استقبال از رئیس جمهور استقبال از نظام است
ماموستا مصطفی محمودی با دعوت از مردم برای استقبال باشکوه از کاروان دولت تدبیر و امید افزود: هر اندازه استقبال از رئیس جمهوری و هیات همراه باشکوه باشد، به همان اندازه دشمنان مایوس می شوند.
وی ادامه داد: این حضور در استانی مرزی و چند قومیتی به دشمنان داخلی و خارجی ثابت می_کند که ملت ایران همچنان یکدل و یکپارچه_اند و وحدت در میان آنان حاکم است.
وی بیکاری را مهمترین مشکل منطقه عنوان کرد و گفت: اگر مرز تبدیل به محلی برای صادرات کالا باشد، زمینه اشتغال مناسبی برای جوانان منطقه فراهم می شود در حالی که سالهاست این مهم مغفول مانده است و از دولت یازدهم انتظار می رود به این خواسته مردم منطقه رسیدگی کند.
امام جمعه پیرانشهر اظهار کرد: این استان دارای پتانسیلها و ظرفیتهای ویژه ای است اما از هیچ کدام به شکل درست استفاده نشده است.وی کشاورزی استان را نیز فاقد درآمد مناسب دانست و بیان کرد: هنوز کشاورزان ما نتوانسته اند به اندازه ای که هزینه می کنند، درآمد کسب کنند و این امر زمینه نا امیدی را در بین آنها فراهم کرده است بنابراین رونق بخشی به کشاورزی و اقتصاد استان نگاه ویژه دولتمردان را می طلبد.
*امام جمعه بوکان: حضور رئیس جمهوری در آذربایجان غربی امیدی مضاعف به مردم استان می دهد
ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده افزود: این حضور در استانی مرزی که در لبه تیز تهاجم های گوناگون دشمنان قرار گرفته، به نفع نظام و منطقه است.
*امام جمعه شاهین دژ: احیای واحدهای تولیدی انتظار مردم از دولت تدبیر و امید است
حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شاهین دژ گفت: با توجه به درصد بالای بیکاری در استان آذربایجان غربی از دولت یازدهم انتظار می رود در سفر خود به استان واحدهای تولیدی راکد را مورد توجه قرار داده و برای احیای آنها تدابیری بیاندیشد.
وی ادامه داد: تعطیلی کارخانه ها و راکد ماندن واحدهای تولیدی باعث بیکاری قشر عظیمی از جمعیت استان شده و این جمعیت بیکار چه بسا از سرناچاری برای امرار معاش به قاچاق روی می_آورد.
امام جمعه شاهین دژ بیان کرد: برخورد صمیمانه با مردم مناطق محروم و دقت کردن به مشکلات آنها توسط مشاوران و وزرای دولت دیگر خواسته مردم استان است.وی اضافه کرد: با توجه به چند قومیتی بودن استان آذربایجان غربی و وجود گویش های متفاوت، برخورد صمیانه با مردم و حضور یافتن در نزد آنها می تواند اعتماد مردم به دولت تدبیر و امید را مضاعف کند.
*امام جمعه پلدشت: دولت تدبیر و امید نقشه ای جامع برای توسعه استان ترسیم کند
حجت الاسلام میرتقی دوزدوزانی امام جمعه شهرستان پلدشت گفت: دولت تدبیر و امید با حضور در استان و بررسی مشکلات به جای مانده از دولتهای گذشته، نقشه جامع توسعه استان را ترسیم کند.وی ادامه داد: بسیاری از پروژه های استان هنوز نیمه تمام مانده و برخی نیز به فراموشی سپرده شده است، بنابراین کاروان تدبیر و امید باید در خصوص این پروژه ها تصمیم_گیری کند.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در بیست و هشتمین دور سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید روز دوشنیبه و سه شنبه میهمان مردم آذربایجان غربی خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۶:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = پنج