سفرکردن دیداجتماعی وسیعتری به شما می دهد

سفرکردن دیداجتماعی وسیعتری به شما می دهد

گروه اجتماعی: شما حتی اگر در یک شهر پویا و پر هیاهو زندگی کنید و صاحب شغلی هیجان انگیز و زندگی اجتماعی فعالی باشید باز هم نمی‌توانید تجربه‌های حاصل از سفر به مناطق دیگر را از دست بدهید.
دیدن شهرهایی که هرگز گذارتان به آنجا نیفتاده چشم هایتان را به فرهنگ های دیگر و انسان هایی با آداب و رسوم دیگر باز می کند. چه بسا روش های جدیدی برای داشتن زندگی بهتر بیابید. مسافرت کمک می کند که از خستگی روزهای تکراری ماه های گذشته رها شوید و پس از چند روز استراحت و ماجراجویی و لذت بردن، با انرژی و نیرویی تازه زندگی خود را از سر بگیرید.علاوه بر این، سفر رفتن به سلامت روح و روان و به دنبال آن جسم انسان کمک می کند، موضوعی که برخی از مردم به آن توجهی ندارند. در مسافرت کمتر به موضوعات ناراحت کننده و مشکلات تان فکر می کنید و دیدن مناطق و مردم جدید روح تان را بهبود می بخشد و جسم از فشارهای روحی حداقل مدتی کوتاه رها می شود.
همچنین سفر بهترین زمان برای بودن کنار خانواده یا دوستان است. در این روزها می توانید فارغ از مسائل روزمره کنار یکدیگر به تفریح بپردازید و لحظات فوق العاده ای را تجربه کنید. زندگی تکراری باعث می شود دائم با موضوعات تکراری سر و کار داشته باشید و همین موضوع از قدرت تحلیل و توانایی ذهنی تان می کاهد زیرا موضوع تازه ای برای بررسی کردن و به چالش کشیدن ذهن وجود نخواهد داشت و کارهای تکراری را حتی می توانید بدون فکر اضافی انجام دهید اما قرار گرفتن در یک محیط و تجربه های جدید ذهن را دوباره فعال می سازد.جالب است بدانید که گفته می شود هیچ کس پس از بازگشت از سفر همان فردی نیست که به سفر رفته بود. در بیشتر مواقع با دیدن مکان های جدید و آشنا شدن با افراد تازه احتمال این که دیدگاه هایتان نسبت به مسائل مختلف زندگی تغییر کند، وجود دارد. آگاهی های فرد در مسافرت افزایش می یابد.
از سفر خود لذت ببرید:اما برای این که از سفر خود بیشترین لذت را ببرید چه اقداماتی باید انجام دهید؟ این بخش شما را در داشتن سفری دلپذیر راهنمایی می کند.
برنامه ریزی:اگر می خواهید مسافرت خوب و لذت بخشی داشته باشید از قبل بخوبی برنامه ریزی کنید. از چند روز قبل از سفر برای مسیری که می خواهید بروید برنامه ای صحیح پیش بینی کنید، بویژه اگر می خواهید به مکانی بروید که تاکنون آنجا را ندیده اید. فهرستی از چیزهایی که در سفر لازم دارید، تهیه کنید.
لوازم ضروری:در سفر هیچ چیز بدتر از جابه جا کردن چند ساک و چمدان نیست. بنابراین تا آنجا که می توانید سبک سفر کنید و فقط لوازم ضروری را با خود ببرید.
همراه مناسب:مسافرت رفتن با خانواده بسیار لذت بخش است. در کنار هم می توانید لحظات بسیار خوشی را تجربه کنید، اما اگر به هر دلیلی تنها زندگی می کنید بهتر است به دوستان تان، البته آنهایی که خوش سفر هستند، پیشنهاد همراهی دهید. هر کس فکر و عقیده ای دارد که می تواند در جالب کردن سفر موثر باشد.
وقت و هزینه:پیش از آغاز سفر باید بدانید سفرتان چند روزه خواهد بود و هزینه های مربوط به آن را تخمین بزنید. در غیر این صورت ممکن است در میانه راه با کم پولی مواجه و مجبور شوید بازگردید و خاطره بد از سفر در ذهن تان باقی بماند. در حقیقت پیش از سفر هزینه های مربوط به فعالیت هایی را که می خواهید انجام دهید پیش بینی کنید و بخشی هم به موضوعات غیرمترقبه اختصاص دهید.
ماجراجویی: اگر حقیقتا می خواهید از سفرتان لذت ببرید باید کاری کنید که با روزهای معمولی تان فرق داشته باشد، زیرا همیشه نمی توانید به سفر بروید. پس کاری کنید که روزهای مسافرت تان با روزهای عادی زندگی تان فرق داشته باشد. یعنی این که باید اندکی از منطقه امن و آرامش خود بیرون آمده و دست به ماجراجویی بزنید. داشتن تجربه های غیرمعمول باعث هیجان در وجودتان می شود. سفر به ناشناخته ها در شما شور و شوقی وصف ناپذیر ایجاد می کند.
حذف محدودیت ها: مسافرت زمانی است که می توانید تا حدی محدودیت ها را کنار گذاشته و از زندگی تان به معنای واقعی لذت ببرید. مثلا هرگز به گذر زمان توجه نکنید، لباس رسمی نپوشید یا همچون کودکان بازی کنید. کاری که اکثر بزرگسال ها به فراموشی سپرده اند. البته توصیه می کنیم به سراغ بازی های دیجیتالی نروید زیرا این نوع بازی ها هر زمان که بخواهید در اختیارتان هست.
امنیت: به امنیت خود توجه کردن کاری هوشمندانه است. فرقی نمی کند که دست به چه تفریحی می زنید، از کوهنوردی گرفته تا اسکیت یا حتی پیاده روی ساده در جنگل، باید به موارد ایمنی کاملا توجه کنید.
در هر منطقه ای که هستید به هشدارهای مسئولان توجه نشان دهید و خود را در معرض خطراتی که می تواند لذت سفر را در شما از بین ببرد، قرار ندهید. همچنین مراقب کمین دزدها باشید و به مناطق ناآشنا و خلوت نروید.
راهنما: وقتی وارد منطقه ای جدید و ناآشنا می شوید حتما از مسئولان آن منطقه راهنمایی گرفته و نقشه آنجا را خریداری کنید. با این کار علاوه بر این که از مکان های تفریحی آنجا مطلع می شوید، احتمال گم کردن راه تان را نیز به حداقل می رسانید.
ارتباط با محلی ها: وارد هر منطقه ای که شدید ـ چه شهری دیگر از کشور خودتان و چه شهری از یک کشور دیگر ـ سعی کنید با افراد بومی آن منطقه ارتباط برقرار کنید و با آنها به احوالپرسی بپردازید. البته احتمال دارد برخی از افراد استقبال نکنند، اما بیشتر محلی ها از این که با مسافران گفت وگو کنند لذت می برند. در گفت وگوهایتان سعی کنید در مورد نوع زندگی و فرهنگ شان پرس و جو کنید. با این کار علاوه بر این که با فرهنگ های دیگر آشنایی پیدا می کنید ممکن است دوستان خوبی هم پیدا کنید و اگر قصد دارید بقیه تعطیلات تان را در آن منطقه بگذرانید از سفرتان لذت بیشتری می برید. همچنین از غذاها و خوراکی های خاص آن منطقه حتما بچشید. برخی از خوراکی ها مخصوص مناطق مربوط به خودشان است و امتحان نکردن آنها از دست دادن لذتی فوق العاده در سفر است.
ارتباط با دیگر مسافرها: هنگام تعطیلات بویژه تعطیلات سال نو افراد بسیاری از هر ناحیه و شهر و فرهنگی به سفر می روند. با مسافران دیگری که همزمان با شما وارد شهری دیگر شده اند سر صحبت را باز کنید و چنانچه به گفت وگو علاقه نشان دادند، ارتباط کلامی تان را حفظ کنید.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۵:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


4 + = ده