مدير دفتر تلفيق و برنامه‌ريزي ستاد احياي درياچه اروميه:

سطح دریاچه ارومیه شهریور امسال به کمترین حد تاریخی خود می‌رسد

سطح دریاچه ارومیه شهریور امسال به کمترین حد تاریخی خود می‌رسد

گروه خبر:مدیر دفتر تلفیق و برنامه‌ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: انتظار می‌رود در انتهای سال آبی که مصادف با شهریورماه است سطح دریاچه ارومیه به۱۷۰۰ کیلومتر مربع برسد که تا قبل از آغاز به فعالیت ستاد احیا نیز تقریبا همینقدر بود.
مسعود تجریشی به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان ارتفاع سطح دریاچه‌های کل دنیا رو به کاهش است وضعیت در دریاچه‌ای مثل دریاچه ارومیه نیز اینگونه خواهد بود.
مدیر دفتر تلفیق و برنامه‌ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: علاوه بر آن فصل بهار آخرین روزهایی است که آب از رودخانه‌ها به دریاچه سرازیر می‌شود و این خود عامل مهم در کاهش آب دریاچه است. وی افزود: تابستان امسال هوای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ۲ درجه سانتیگراد نسبت به میانگین ۴۰ سال گذشته افزایش یافته به طوری که جزو ۳ استان کشور از نظر افزایش دما هستند و این امر سبب شده تا تبخیر آب دریاچه با شدت بیشتری انجام شود.
تجریشی بیان کرد: بارش‌ها نیز امسال نسبت به سال قبل ۳۴ درصد کاهش یافته که همه این پدیده‌ها سبب شده تا دریاچه ارومیه تابستان امسال روزهای سختی را داشته باشد. مدیر دفتر تلفیق و برنامه ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود در انتهای سال آبی که مصادف با شهریور ماه است سطح دریاچه ارومیه به۱۷۰۰ تا۱۸۰۰ کیلومتر مربع برسدکه قبل از آغاز به فعالیت ستاد احیا نیز ۱۷۰۰ کیلومتر مربع بود. تجریشی گفت: کاهش بارندگی‌ها و افزایش دما از یک سو و تخصیص نیافتن اعتبارات احیای دریاچه ارومیه از سوی دیگر سبب شده است تا امسال طبق برنامه پیش بینی شده عمل نکنیم. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، وی تصریح کرد: پرداخت اعتبارات احیای دریاچه ارومیه از طریق اوراق و اسناد خزانه سبب شد تا سردهنه سازی‌ها و پروژه‌های کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی به موقع اجرا نشود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۶:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


هشت × 2 =