سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیون دلاری در آذربایجان غربی

سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیون دلاری در آذربایجان غربی

آرازآذربایجان-مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۶ پروژه با حجم سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیون دلار به سرانجام خواهد رسید.
داوود غفارپور در نشست خبری با اصحاب رسانه یکی از مشکلات اصلی سرمایه گذاران خارجی در استان را عدم امکان انتقال سرمایه خارجی به کشور برشمرد و تصریح کرد: برای حل این مشکل سرمایه گذاران می توانند از طریق صرافی های مجاز و یا کارگزاری بانک های مختلف در خارج از کشور اقدام کنند.
وی ادامه داد: بر اساس سیاست های دولت برای ورود سرمایه خارجی به کشور هیچ محدودیتی وجود ندارد و سرمایه گذاران می توانند از طرق مذکور نسبت به ورود سرمایه خود به کشور اقدام کنند.
غفار پور با بیان اینکه تا پایان سال جاری ۶ پروژه مصوب سرمایه گذاری خارجی به سرانجام خواهد رسید خاطرنشان کرد : حجم کل سرمایه گذاری در ۶ پروژه مذکور ۱۷۰ میلیون دلار بوده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۲پروژه سرمایه گذاری خارجی با حجم یک میلیارد و ۱۱۷ میلیون دلار در حال فعالیت در سطح استان هستند.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی آذربایجان غربی در خصوص راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان نیز گفت: تا کنون ۴۲دستگاه با ۳۷۵ دبیرخانه به ازای هر خدمت در سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری وصل شده اند که موظف به ارائه خدمت به سرمایه گذاران و طرح های ایجادی و توسعه ای منوط به دارا بودن طرح توجیه فنی و اقتصادی هستند.
وی ادامه داد: تاکنون ۱۶۰ فرصت سرمایه گذاری در سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری استان ارسال شده است که براساس بررسی ها، ۴۲ طرح توجیه فنی و اقتصادی دارند.
غفارپور در تشریح اقدامات صورت گرفته به منظور حمایت و هدایت سرمایه گذاران در استان گفت: تهیه بسته سرمایه گذاری در قالب فلش کارت، تهیه کتاب فرصت های سرمایه گذاری استان به تفکیک تمامی شهرستان ها و در سه زبان رسمی، کتاب اطلاعات مشوق های سرمایه گذاری در مناطق آزاد، ویژه و سرزمین اصلی از جمله اقدامات صورت گرفته است و نقشه راه جامع سرمایه گذاری استان و همچنین شناسایی مناطق مستعد سرمایه گذاری نیز در سطح استان در حال انجام است که با پایان این طرح ها بتوانیم خدمات و هدایت های لازم را نسبت به سرمایه گذاران ارائه دهیم.
مدیرکل امور اقتصادی ودارایی آذربایجان غربی با بیان اینکه با توجه به محدودیت نقدینگی دولت در سال های اخیر به جهت استمرار پرداخت اعتبارات عمرانی به اوراق مشارکت اسناد خزانه روی آورده است تصریح کرد: سهمیه استان در اسناد خزانه برای سال های ۹۵ و ۹۶ به ترتیب۷۵ و ۵۴۷ میلیارد تومان بود که از نظر میزان جذب با عملکرد بالای ۹۸ درصد رتبه اول در میان استان ها را کسب کرده ایم.
وی ادامه داد: کل سهمیه استان از محل اوراق مشارکت اسناد خزانه در سال جاری ۶۸۲ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۲۸۰ میلیارد تومان آن جذب شده و تا پایان تیرماه سال آتی فرصت برای جذب این اسناد مالی داریم.
غفارپور افزایش اعتبارات استان طی سال های اخیر را گامی مثبت در توسعه استان ارزیابی و تصریح کرد: تاکنون از مجموع اعتبارات استان در سال جاری هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان تخصیص داشته است که ۱۵۴۵ میلیارد تومان از آن مربوط به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و ۴۰۶ میلیارد تومان در بخش اعتبارات هزینه ای بوده است.
وی اظهار کرد: باتوجه به وضعیت موجود تا پایان سال هیچ گونه مشکلی در روند پرداخت اعتبارات استان نخواهیم داشت.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی در خصوص درآمدهای مصوب استان در سال جاری نیز خاطرنشان کرد: کل درامد مصوب استان در سال جاری هزار و ۶ میلیارد تومان بود که بیش از ۹۰ درصد(۹۱۱میلیارد تومان) آن را درامدهای مالیاتی تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: در طول ده ماه سال جاری ۸۲ درصد از درامدهای مالیاتی استان با رقمی بالغ بر۸۲۵ میلیارد تومان تحقق یافته است که امیدواریم با اعمال مشوق های مالیاتی مد نظر وزارت اقتصاد میزان تحقق درامدهای مالیاتی استان در سال جاری به بیش از ۹۵ درصد برسد.
غفارپور با اشاره به مطالبات و بدهی های دستگاه های اجرایی استان نیز عنوان کرد: میزان مطالبات دستگاه های استان از دولت و میزان بدهی آن ها به پیمانکاران در سال جاری به ترتیب ۶۵۰۰ و ۵۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = پنج