سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی

سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: طی سال جاری ۱۱ هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در قالب ۴۷ قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان آغاز شد.
علی عبدلی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه همه این اجرای طرح‌ها از محل سرمایه‌های داخلی کلید خورد، افزود: ۵۷ هکتار از اراضی صنعتی این استان در قالب این تعداد قرارداد در زمینه‌های صنایع فلزی، شیمیایی و سلولزی به متقاضیان واگذار شد.
وی گفت: ظرفیت اسمی اشتغال این واحدها ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است و با راه‌اندازی آنها می‌توان چرخه اشتغال استان را به حرکت درآورد.
عبدلی بیان کرد: واگذاری این میزان زمین صنعتی در سال مزین به عنوان «رونق تولید» می‌تواند یک اتفاق مهم برای اقتصاد و صنعت استان محسوب شود و اشتغال پایدار را برای مردم استان فراهم کند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: همچنین طرح پرداخت مشوق حق انتفاع در راستای حمایت از تولید و اشتغال به صنایع کوچک در این استان اجرا می‌شود.
وی افزود: برای ترغیب سرمایه‌گذاران و رفع موانع سرمایه‌گذاری در نواحی صنعتی مشوق‌هایی برقرار شده و سرمایه‌گذاران تنها ۳۰ درصد قیمت حق انتفاع زمین را به صورت نقد می‌پردازند و بقیه در اقساط چندین ماهه اخذ می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین برای خریداران زمین و تولیدکنندگان در موقع خرید زمین به صورت نقد برای ساخت و ساز تخفیف ویژه در نظر گرفته شده‌است.
برای راه‌اندازی ۱۰۴ واحد طرف قرارداد، ۳۴ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی این استان طی سال ۱۳۹۷ به سرمایه‌گذاران واگذار شد؛ با این آمار شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی در بخش واگذاری زمین به سرمایه‌گذار حدود سه برابر نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶ رشد دارد.
آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.
در حال حاضر ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی از ۳۵ مورد مصوب آذربایجان‌غربی فعال بوده که یک‌هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی را در خود جای داده است و ۲۰ درصد از این واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت می‌کند.
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به شمار می‌رود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


− 6 = سه