سرمازدگی و تگرگ ۲۴۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی ارومیه خسارت زد

سرمازدگی و تگرگ ۲۴۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی ارومیه خسارت زد

آراز آذربایجان- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: امسال بارش تگرگ، باران و سرمازدگی دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی خسارت زده است.
محمود سپهرفر با اشاره به خسارات بخش کشاورزی ارومیه در سال جاری افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون خسارت ناشی از سرمازدگی، بارش باران، تگرگ در محصولات زراعی، باغی و دامی شهرستان ارومیه بیش از دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی ادامه داد: ۶۹۰ هکتار اراضی زراعی، ۳۷۲۰ هکتار اراضی باغی، ۵۷۰ کلنی زنبور عسل و بیش از ۱۰۰ رأس دام و ۱۰۰ متر مربع تأسیسات دچار خسارت شده است.
سپهرفر همچنین از وارد شدن خسارت ۸۰ درصد به باغات تعدادی از روستاهای این شهرستان خبر داد، گفت: بارش تگرگ روز گذشته باعث خسارت ۸۰ درصدی در محصولات باغی از جمله سیب، گردو و درختان هسته دار در روستاهای بهله و بلارغو بخش انزل جنوبی شد.
وی با اشاره به اینکه بارش‌های اخیر و تگرگ زدگی‌های بهاره، باعث شده تا بخشی از باغات شهرستان دچار خسارت شوند گفت: در طی بارش هفته گذشته ۳۰ روستا از بخش‌های بالانج، باراندوزچای، صومای برادوست و سیلوانا خسارت دید که ارزش ریالی آن ۱,۸۴۵ میلیارد ریال بوده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


× هفت = 42