نماينده مردم سردشت در مجلس:
سردرگمی آموزش و پرورش هزینه زیادی برای کشور ایجاد خواهد کرد
گروه خبر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از تغییر پی در پی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد :سردرگمی آموزش و پرورش هزینه زیادی برای کشور ایجاد خواهد کرد چرا که این وزارتخانه تامینکننده نیروی انسانی قوای سهگانه کشور است.
به گزارش آرازآذربایجان ، رسول خضری، در مورد اقداماتی که باید توسط وزیر جدید آموزش و پرورش برای رفع آسیبهای اجتماعی که دانشآموزان با آنها مواجه شدهاند، صورت بگیرد، گفت: آموزش و پرورش بزرگترین وزارتخانه زیربنایی بوده که نیروی انسانی مورد نیاز بخشهای مختلف در قوای سهگانه را تامین میکند و تحکیم بنیان خانوادهها در گروی نوع فعالیت آن است.نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اکثر مسئولان صاحب نام و نخبه کشور دارای والدینی بیسواد بودند و موفقیتشان به تلاش وزارت آموزش و پرورش برای تعلیم و تربیت این افراد برمیگشت که در این مورد رسالت این وزارتخانه و معلمان حائز اهمیت است.وی تصریح کرد: ما باید از کشورهایی همچون کره جنوبی الگوبرداری کنیم که در زمینه آموزش و پرورش دارای رتبه اول دنیا است و موفقیت این کشور به اجرای برنامههای کوتاه، میان و بلند مدتی است که در این حوزه تعریف کرده است.خضری تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش در شرایطی میتواند موفق عمل کند که حداقل به مدت ۸ سال فعالیت کند، بنابراین وقتی قرار باشد هر دو بار به دلایلی وزیر را تغییر دهند، چه برنامهای میتواند برای اداره این وزارتخانه داشته باشد؟ بنابراین این نوع انتخاب وزیر تنها برای کشور هزینه ایجاد میکند.
وی افزود: سردرگمی کنونی وزارت آموزش و پرورش به این دلیل است که وزرای آن مدت زمان کوتاهی را در این وزارتخانه فعالیت میکنند و حتی در این مورد به سیاستهای کلی آموزش و پرورش به ویژه سند تحول بنیادین که به عنوان چشمانداز این حوزه بر اساس قوانین برنامه ششم توسعه و خدمات کشوری و قانون اساسی تعریف شده است نیز توجه نمیکنند.این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: اداره وزارت آموزش و پرورش به فردی فرهیخته، کارآمد و سیاستگزار نیاز دارد که بتواند ساختار صحیحی را برای این وزارتخانه تعریف کرده و مدت طولانی را در این مجموعه فعالیت کند.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته رئیس جمهور باید گزینه مقتدرتری را برای وزارت آموزش و پرورش معرفی میکرد که در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشد و در مدارس استخوان خرد کرده و سر کلاس درس گچ خورده باشد و با دانشآموزان ارتباط داشته و به صورت میدانی مشکلات این حوزه را لمس کرده باشد، از سوی دیگر چشم اندازهای ۲۰ ساله را بشناسد و بتواند سیاستگزاری کرده و تغییراتی در ساختار این وزارتخانه ایجاد کرده و آن را به روزرسانی کند، چرا که مهمترین مشکل این مجموعه نبود انسجام در ساختار آن است./
نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۸ ق.ظ