- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

سرانه مصرف آبزیان در آذربایجان غربی پایین تر از میانگین کشوری است

Posted By admin On خرداد ۳۱, ۱۳۹۷ @ ۱۰:۵۳ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان-مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت:سرانه مصرف آبزیان در آذربایجان غربی پایین تر از میانگین کشوری است.
معصوم فصیح اظهار کرد: استان از لحاظ تولید در منابع آبی مقام اول را بین استانهای غیر ساحلی دارد و میانگین مصرف در استان ۶ کیلو و ۸۰۰گرم پیش بینی می سود ،درحالی که میانگین مصرف ماهی در کشور ۱۰کیلو و ۶۰۰گرم است.
وی با بیان اینکه سال گذشته ماهی و ابزی تولیدی در استان،۱۴هزار و ۵۶۷ تن بوده افزود: امسال پیش بینی می شود ۷۰۰۰تن انواع ماهی گرمابی و بومی و ۷۸۰۰ تن ماهی سردابی در استان تولید شود.
وی گفت: ماهیان گرمابی شامل کپور،فیتوفاگ،بیگ و امور بوده و ماهی سردابی نیز قزل الا در استان تولید می شود.
مدیر شیلات و ابزیان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در استان ۸۳ مزرعه گرمابی و ۲۶۳ مزرعه سردابی وجود دارد یاداور شد: ارومیه با ۸۰مزرعه پرورش ماهی سردابی،باتولید ۱۹۷۸ تن و پلدشت با ۲۰مزرعه پرورش ماهی گرمابی و تولید ۴ هزار و ۲۸۶ تن پیشرو در تولید ماهی هستند.
فصیح تصریح کرد: صنعت ابزی پروری استان برای ۲هزار و ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی بااشاره به برنامه های این سازمان برای ترویج و افزایش مصرف ابزیان اظهار کرد: برگزاری جشنواره طبخ ماهی،برگزاری دوره های اموزشی طبخ برای بانوان،ارائه برنامه رادیویی، برگزاری نمایشگاه عرضه ابزیان ،چاپ و توزیع بروشور بخشی از برنامه های این اداره برای ترویج مصرف ابزیان بین خانواده هاست.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81-%d8%a2%d8%a8%d8%b2%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d9%be%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.