مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی:

سد حسنلو اواخر آذرماه آبگیری می شود

سد حسنلو اواخر آذرماه آبگیری می شود

ارومیه –آراز آذربایجان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از آبگیری سد حسنلو اواخر آذرماه امسال خبر داد و گفت: با آبگیری از این سد زمینه تامین آب ۱۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تامین می‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان یاسر رهبردین صبح چهارشنبه در جلسه مدیران صنعت آب و برق در آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکل کمبود آب تخصیصی برای بخش کشاورزی، اظهار کرد: کمبود آب برای تخصیص به بخش کشاورزی در پایاب سدهای حسنلو، بوکان، مهاباد، زولا سلماس و شهرچای ارومیه هم وجود دارد ولی شدت کمبود آب این بخش در سد حسنلو به مراتب بیشتر است.
وی بر همکاری هر چه بیشتر سازمان جهاد کشاورزی برای جبران این مشکل، تصریح کرد: برای حل مشکل آب کشاورزی از سازمان جهاد کشاورزی درخواست داریم با تمام انرژی وارد عمل شود و شرکت آب منطقه‌ای نیز به این اصل اعتقاد دارد که برای بهبود شرایط، باید بعد دو یا سه سال تغییر الگوی کشت انجام شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی افزود: امسال هم متأسفانه با کاهش بارش، در کشت پاییزه دچار مشکل کمبود آب بودیم.
رهبردین یادآور شد: با توجه به اینکه سد حسنلو که تأمین کننده ۱۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی است و از اواخر آذر ماه آبگیری می‌شود، با تشکیل جلسه و هماهنگی بین دستگاه‌های ذی‌ربط مشکلات و مسائل را بررسی می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم آبگیری را انجام دهیم.
وی اعلام کرد: در بحث گردشگری با توجه به اینکه در سد حسنلو تأمین آب شرب نداریم و فقط هدف تأمین آب کشاورزی و صنعت است پتانسیل بالایی وجود دارد و امیدواریم برنامه مدونی در بحث گردشگری داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی یادآور شد: در بحث تأمین آب بخش صنعتی نیز در سد حسنلو مشکلی برای تأمین آب نداریم و در زمینه صنعت و اشتغال‌زایی در منطقه اعم از دامداری، مرغداری و … شرکت آب منطقه‌ای در بحث تأمین آب در خدمت مردم منطقه است.
رهبردین با بیان اینکه توسعه کشت گلخانه‌ای برای کاهش مصرف آب مهم است، خاطرنشان کرد: در شهرک کشاورزی منطقه نقده و محمدیار اقدامات خوبی در حال انجام است که امیدواریم با نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد خروجی بهتری در این زمینه باشیم و همچنین سازمان جهاد کشاورزی در بحث واگذاری زمین‌های کشاورزی مساعدت بیشتری با مردم منطقه داشته باشد.
وی در خصوص اقدامات اجرایی در سد چپرآباد برای تأمین آب شرب، گفت: امیدوارم با تخصیص بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی تا پایان امسال بتوانیم در تأمین آب شرب برای مناطق نقده، نالوس و اشنویه موفق باشیم و همچنین بتوانیم آبرسانی یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی پایاب اشنویه و ۴۵ میلیون مترمکعب انتقال بین حوضه‌ای داشته و در انتقال آب سد سیلوه به دریاچه حرکت مثبتی داشته باشیم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


1 + = دو