اختصاصي آرازآذربايجان //

سخنی کوتاه و صریح با گوسفند برای رفع معضل گرانی گوشت قرمز!

سونیا بدیع
گروه تحلیل :طبق گفته مسئولان وزارت «جهاد کشکی» نه تنها هیچ گونه کمبود در زمینه گوشت قرمز وجود نداره، بلکه گوشت سفید و صورتی هم به وفور در بازار یافت می شه، همچنین واردات آن ضمن اینکه به صورت منجمد و تازه انجام میشه، گوسفندهایی وارد کشور شده که در حال تحصیل هستند، ورزش کرده و پیاده روی می‌کنند، حتی صاحبان شون از سهام عدالت و یارانه هم انصراف دادند.
با این وصف همه مسئولان کارشون رو کردند همه رایزنی ها انجام شده و جلسه مَلسه تا تونستند گذاشتند، پس به نظر می رسه تنها راه حلی که مونده اینه که با این موجودات نازنین، خوش پخت و خوش چهره به صورت مستقیم و چهره به چهره وارد مذاکره بشیم.
یکی از دلایل گرانی قاچاق گوشت هست، این طور که به نظر می رسه فرار مغزها از عالم انسانی به دام و طیور هم سرایت کرده، بنابراین باید از رئیس گله، بخواهیم که جلوی این اقدام غیرانسانی رو گرفته و مانع الفرار هم نوعان خود شود و اجازه ندهد ارز ۴۲۰۰ تومنی در بلاد کفر هدر شود.
برای جلوگیری از پناهنده شدن گوسفند و سایر هم نوعانش به کشورهای اجنبی، هم میشه درخواست کرد که ای رئیس گله، ای صاحب پوست شریف و دارنده شیر ملیح، یک جفتکی برو تو شکم هر چی دلال و دلال صفت هست و البته می‌تونی شاخ هم بزنی تا به این وسیله در امر مبارزه با قاچاق گوشت قرمز، به مسئولان در سرزمینِ «عیب یوخدو بابا» یاری بکنی.
برای قانع کردن گاو و گوسفندها برای این که در کشور خومون بمونند و قاچاقی نرفته و خودشون رو آواره غربت نکنند می تونیم به خدمات بی‌نظیری که بهشون در کشورمون ارائه می‌کنیم، اشاره کنیم مثلا همین رعایت حقوق حیوانات رو مثال بزنیم، دقت کنید، همین ده سال پیش نبود مگه ؟! تو هر خونه ای که می رفتی می دیدی که چند تا مرغ به همراه خونواده خودشون، پابرهنه تو حیاط می چرخند و ملزم به فرزندآوری بودند ولی الان سالار شدند، نه تنها تو حیاط ولوو نمیشن بلکه در بالاخانه جا دارند و سالی یک بار هم سَر سفره نمیاریم شون که مبادا بهشون بر بخوره؛ پس ما که با مرغ های کوچولو این قدر مهربون شدیم، مسلما از گاو و گوسفند بیشتر حساب می بریم و رفتار محترمانه تری باهاشون داریم.
همچنین به گاو گاوان شاخ شاخان، این نوید رو می تونیم بدیم که اگر قبلا پولدارها گوشت می_خوردند و ما فقراء، استخوان شون رو به دندون می کشیدیم و کلی به به چه چه می کردیم، الان حتی شان و منزلت استخوان گام و گوسفند هم تا اندازه طاووس بالا رفته پس هیچ کس نمی تونه بخره و بخوره، بنابراین جون شون در امان هست حتی من به نمایندگی حاضرم امان نامه رسمی و محضری تقدیم شون کنم!
همچنین به گاوهای ماه چهره و پیشونی سفید، هم می تونیم قول بدیم که برای تکریم جایگاه و حفاظت از جون شون واقعا اقدام اساسی انجام خواهیم داد، چون اگه قبلا کسی نمی تونست گوشت بخره، حداقل دل و روده اش رو به سیخ می کشید، ولی الان گرانی طلا هم مزید بر علت شده است که از روده همون «بارساخ» خودمون حلقه ازدواج درست کنیم و از جگر و قلوه گردنبند بسازیم و از گردن خودمون بیاویزیم.
حتی می تونیم بنری از شعار «من درد مشترکم» سفارش بدیم و دم در گاوداری ها نصب کنیم و بگیم از خوراک دام، قاطی پفک هامون کردند تا بیشتر درک شون کنیم و هواشون رو داشته باشیم و به این ترتیب برای کیفی سازی غذاشون تلاش کنیم.
همچنین این موضوع رو هم برای گاوهای عزیز و گوسفندان گرامی باید روشن کنیم که درک می کنیم به جای همه کارخانه های تعطیل شده کار می کنند، در تولید ملی نقش شایان توجهی دارند و پشم، شیر، پنیر و ماست تولید می کنند حتی گاهی دیده شده که تخم می گذارند ولی خب لازمه که بعضی مواقع هم نوعان خودشون رو به کشتارگاه اعزام کنند؛ باید بهشون بقبولانیم که خدمت در این عرصه هم ارزشمند هست، چون ملت دیگه دارند یواش یواش دچار کمبود پروتئین می شوند. همچنین درخواست دیگه ای که از رئیس گله، گاو گاوان داریم این هست که با همتای خود در بین طایفه خرها، سگ ها و … صحبت کنند که پاشون رو از کفش شون دربیارند، چون سرو اونها در رستوران های بین راهی ممکنه که به تجمع اعتراضی خاندان گوشت قرمزی ها منجر شده و یک فاجعه امنیتی به بار بیاد.
بهشون درگوشی این هم بگیم که دولت تصمیم گرفته دام خارجی به کشور وارد کنه، از اونجایی هم که ماها اغلب غریبه پرست هستیم و مرغ همسایه غاز هست، ممکنه که طایفه عظیم گام و گوسفند بی مهری ببینند و افسرده شوند.
در مذاکره با گاوها و گوسفندهای عزیز، یادمون باشه این رو بگیم که ما به عنوان انسان، در فحش های مان همیشه از سگ و در موارد نادر از موش و گربه استفاده کرده ایم ولی از گاو و گوسفند در طول تاریخ به نیکی یاد کرده ایم و پس با ما بِه از این باشید.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۹:۰۶ ق.ظ

دیدگاه


7 − = پنج