- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

سخنان دکتر روحانی در سازمان ملل پایانی بر بحران های جهانی است

Posted By admin On مهر ۶, ۱۳۹۲ @ ۱۰:۰۶ ق.ظ In سردشت,سیاسی,پیرانشهر | No Comments

گروه خبر: نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت : سحنان دکتر روحانی در سازمان ملل پایانی بر بسیاری از بحران های جهانی خواهد بود. رسول خضری در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود : گفتمان اعتدالی رئیس جمهوری ایران برگ برنده ایران اسلامی در مناسبات جهانی و کلید حل بسیاری از مشکلاتی است که از هم اکنون نشانه های آن در داخل و خارج ایران اسلامی به چشم می خورد. وی اظهار کرد : دکتر روحانی با اعلام مواضع شفاف ایران در قبال مسائل جهانی و منطقه ای ، زمینه تعامل عزتمند با جهان را فراهم آورده و غربی ها چاره ای جز این ندارند که تحریم های ناجوانمردانه و غیر قانونی را در قبال ملت ایران لغو کرده و در زمینه هسته ای نیز به حقوق ملت ایران احترام بگذارند.
خضری گفت : تعامل عزتمند ایران با جهان همچنین زمینه ای را فراهم می آورد که ملت های جهان با صلح و دستی در کنار هم زندگی کرده و تنش ها و تقابل ها میان دولت ها کاهش یابد.
وی ، برقرار صلح و دوستی میان ملت ها و حل مسائل جهانی از طریق مذاکرات سیاسی را خط مشی نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت : دکتر روحانی توانسته است با گفتمان منطقی و تعامل گرایانه خود این خط مشی را برای جهانیان معرفی کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود : جمهوری اسلامی ایران به غیر از رژیم غاصب صهیونستی با هیچ کشوری سر عناد ندارد و همانگونه که رئیس جمهور درسخنان خود فرموده اند ایران اسلامی خواهان برقراری رابطه ای منطقی با تمام ملت های جهان است .
خضری، دکتر روحانی را نماد مدنیت و حق طلبی ملت ایران دانست و اظهار داشت : دیپلماسی پویا و توانمند رئیس جمهوری و موضع گیری های منطقی ایشان، آرامش را به صحنه جهانی حاکم کرده که تنها رژیم صهیونیستی از این وضعیت به سختی نگران شده است. وی افزود : اظهارات رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل درکاهش تنش های منطقه مخصوصا بحران سوریه تاثیر بزرگی خواهد گذاشت و می توان امیدوار بود که راه حل سیاسی برای برقرار آرامش در این کشور نیز پیدا خواهد شد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b3%d8%ae%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%af%d9%83%d8%aa%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d8%ad%d8%a7%d9%86%d9%8a-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%85%d9%84%d9%84-%d9%be%d8%a7%d9%8a%d8%a7%d9%86%d9%8a/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.