- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

ستاد مردمی غدیر در ارومیه راه اندازی شد/برگزاری ۷۰۰ عنوان برنامه

Posted By admin On تیر ۱, ۱۴۰۱ @ ۵:۱۹ ب.ظ In اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان ، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از راه اندازی ستاد مردمی غدیر توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان در ارومیه خبر داد.
حجت الاسلام منصور امامی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت اول تیرماه سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی از راه اندازی ستاد مردمی غدیر در استان خبر داد و افزود: سال گذشته نیز ستاد مردمی غدیر به همت مجموعه‌های مردمی با استفاده از ظرفیت تبلیغات اسلامی در آذربایجان غربی راه اندازی شد که بیش از ۴۰ عنوان برنامه را اجرا کردند.
وی توزیع ۲۰ هزار پرچم، طبخ ۹۰ هزار پرس غذای گرم، پخت آش در ۱۴۰ محله ارومیه و راهپیمایی غدیر بخشی از اقدامات این اداره کل در ستاد مردمی غدیر عنوان و اظهار کرد: امسال نیز از هفته‌های پیش این ستاد راه اندازی شده است.
حجت الاسلام امامی، با اشاره به اول تیر ماه سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی گفت: آنچه که در این یک سال اخیر در اداره کل تبلیغات اسلامی اتفاق افتاده در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شده است و البته مجموع فعالیت‌های تشکلات دینی، هیئات مذهبی، مؤسسات قرآنی و نهادهای مردمی بیشتر از این مقدار است.
وی اضافه کرد: نمایشگاه دستاوردهای تبلیغات اسلامی فرصتی است که عملکرد امور بانوان، تشکلات دینی، اعزام مبلغین، فرق و مذاهب و فضای مجازی و رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در دید عموم قرار بگیرد.
۷۰۰ عنوان برنامه توسط تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی غربی با بیان اینکه در یک سال اخیر بیش از ۷۰۰ عنوان برنامه توسط اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اجرا شده است، گفت: جلسات متعددی برای حل و فصل مشکلات مساجد استان، آموزش و مهارت افزایی روحانیون و ائمه جماعات آذربایجان غربی، دوره‌های آموزشی مادحین و ذاکرین اهل بیت در طول یک سال گذشته برگزار شده است.
وی با بیان اینکه انتخابات شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی در هفته‌های گذشته در کل شهرستان‌های استان برگزار و هیئت رئیسه آن نیز انتخاب و معرفی شدند، اضافه کرد: قبل از ایام محرم اردویی برای متولیان هیئات مذهبی برای قم و زنجان برگزار می‌شود و هدف از این اردو تقویت مهارت‌های هیئت داری است.
حجت الاسلام امامی جهاد تبیین و مسئله جمعیت را از مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد و بیان داشت: رهبر انقلاب بیش از ده سال است که بر مسئله تبیین و تکثیر جمعیت تاکید دارند و این دو مسئله از مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است.

وی برگزاری هیئت علمای ارومیه را از دیگر کارهای شاخص تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در یک سال گذشته دانست و گفت: هدف از هیئت علما ایجاد جمع صمیمی علما و روحانیون ارومیه و بررسی مهم‌ترین مسائل فرهنگی، دینی، سیاسی و اجتماعی است و تاکنون ۲۱ جلسه آن برگزار شده است.
برگزاری ۱۱۰ روضه شهدایی توسط تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی
حجت الاسلام امامی نصب ابر پرچم «ما نسل به نسل در پناهت هستیم» در ارومیه، تقدیر از فعالین فرهنگی، برگزاری دومین همایش تخصصی هیئات مذهبی استان با همکاری مجموعه مشعر و برگزاری روضه‌های شهدایی را از مهم‌ترین عملکرد تبلیغات اسلامی در محرم ۱۴۰۰ دانست و گفت: بیش از ۱۱۰ جلسه روضه شهدایی در محرم و صفر سال گذشته در منازل، محلات و جلوی درب خانواده شهدا برگزار شده که در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد بود.
وی برگزاری همایش بین المللی «نقش قرآن در وحدت مسلمین» با دعوت از متفکرین کشور ترکیه و …، همایش شهدای روحانی و یادواره ۲۶ شهید روحانی عملیات کربلای ۵ آذربایجان غربی با همکاری و مشارکت بسیج طلاب، دوره‌های مستمر آموزش روحانیون و ائمه جماعات ارومیه، مشارکت در برگزاری در شهر و به جلسات آموزشی، مشارکت در برگزاری همایش منجی موعود در ادیان و مذاهب را از دیگر برنامه‌های مهم اجرا شده توسط اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ مراسم متعددی برگزار شد که می‌توان به برگزاری افطاری وحدت و مقاومت در هشت شهرستان استان که با هدف حمایت از مقاومت و قدس شریف، تجلیل از فعالین، قاریان و پیشکسوتان قرآنی، جلسات و نشست‌های متعدد با مادحین و روحانیون اشاره کرد.
وی به فعالیت ۱۰۸ روحانی مستقر، ۲۵ امام پایگاه‌های اجتماعی و ۳۰ امام محله در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: ۵ مسجد در ارومیه با همکاری دادگستری و شورای حل اختلاف استان به عنوان هیئت صلح فعالیت خواهند کرد.
هر کس نسبت به تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نقد سازنده داشته باشد تجلیل خواهد شد
حجت الاسلام امامی با دعوت از اصحاب رسانه، فضلا و نخبگان برای نقد و ارائه پیشنهاد نسبت به عملکرد تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان داشت: به مناسبت یک تیر سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی از همه متفکرین دعوت می‌کنیم جدی ترین نقدهای خود را به تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با ارائه راهکار انجام بدهند و ما از آنها تجلیل خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه رویکرد تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی مردمی سازی این مجموعه است گفت: همان گونه که رهبر انقلاب فرموده‌اند باید کارها به سمت مردمی سازی پیش برود و مجموعه‌ها نقش نظارت و تسهیل کنندگی داشته باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: در مسئله معرفی اهل بیت و امام علی (ع) از ظرفیت علمای اهل سنت استفاده خواهیم کرد و باید از دهه ولایت برای معرفی اسلامی سیاسی و رابطه ولایت فقیه که یک فکر متعالی است و نمونه آن در دنیا وجود ندارد و همان استمرار غدیر است استفاده کنیم.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d8%ba%d8%af%db%8c%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%db%8c%d9%87-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b4%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.