ستاد اقتصاد مقاومتی استان واحدهای تولیدی مشکل دار را شناسایی کند

ستاد اقتصاد مقاومتی استان واحدهای تولیدی مشکل دار  را شناسایی کند

گروه خبر:رئیس کل دادگستری آذربایجان_غربی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی باید فعالتر از سابق واحدهای تولیدی مشکل دار یا متوقف را شناسایی و نسبت به رفع مشکل آنان اقدام کند.
به گزارش آراز آذربایجان، ناصر عتباتی در اولین جلسه با شورای معاونان، روساء و دادستان‌های حوزه های قضایی که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: خطه سرسبز و شهید پرور آذربایجان‌غربی ظرفیتهای بالایی برای خدمت‌رسانی به مردم دارد و امید است با همدلی و همکاری همه، منشاء اجرای عدالت و احساس امنیت در بین مردم باشیم و دستگاه قضایی را مامن و ملجاء واقعی مردم قرار دهیم.
عتباتی افزود: بالاترین ارزش این است که در مسند احقاق حق نشسته و مجری عدالت هستیم و این نعمتی بزرگ و ارزشمند است که خداوند متعال عنایت فرموده و نعمتهای الهی در خدمت رسانی مطلوب است و باید قدر جایگاهی را که در آن هستیم و موقعیتی را که حق تعالی برای خدمت رسانی در اختیارمان گذاشته است بدانیم.
وی تصریح کرد: این مسئولیت‌ها امانت‌هایی هستند که با جان نثاری شهداء و ایثارگران به مسئولان سپرده شده و باید امانتدار صالحی برای شهداء باشیم.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: باید در کارهای خود برنامه‌محور بوده و برای اسناد بالادستی خاصه سند تحول قضایی برنامه های بومی تنظیم، تهیه و اجرا کرد.عتباتی اظهار داشت: باید برای ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی برنامه داشته و آن را مدیریت کنیم و پیشگیری از وقوع جرم، افزایش میزان صلح و سازش توجه اساسی به عملکرد سازشی ضابطین و خصوصاً کلانتری ها که شکایت از آنجا آغاز می شود مواردی است که نیاز به توجه ویژه دارد و ایجاد هسته‌های سازش و بخشایش در شوراهای حل اختلاف بسیار مهم است.
وی اضافه کرد: دادگستری باید تحرک داشته باشد و عملیاتی کار کند و در میدان عمل باشد و روسا و دادستانهای حوزه های قضایی باید پویا باشند و در تحرک و عمل باشند.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی به کاهش جمعیت کیفری زندان اشاره و تاکید کرد: باید از تمام ظرفیت‌های قانونی بهره گرفت تا جمعیت کیفری زندانها کاهش یابد و در این راه بازدیدهای هدفمند از زندان بسیار مهم است.
عتباتی با تاکید به تسریع در رسیدگی ها به کاهش زمان رسیدگی ها در کلیه شعب استان گفت: تاخیر در اجرای عدالت نوعی ظلم است و برازنده نظام دادرسی اسلامی نیست.
وی در قسمت دیگری از صحبتهای خود به دادرسی الکترونیک اشاره و گفت: باید از ظرفیت حداکثری دادرسی الکترونیک در دستگاه قضایی استان بهره جست و آن را توسعه داد.
رئیس شورای قضایی استان در ادامه مباحث خود به موضوع مردمداری پرداخت و مردم را ولی نعمت مسئولان نظام دانست و تاکید کرد: باید با جان و دل حرف مردم را شنید و وقت کافی در اختیار آنها گذاشت و ملاقاتهای مردمی باید مرتب در همه حوزه ها و مرکز استان برقرار باشد.
عتباتی به امر حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری اشاره و گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی باید فعالتر از سابق واحدهای تولیدی مشکل دار یا متوقف را شناسایی و نسبت به رفع مشکل آنان اقدام کند چرا که بازگشت به کار هر واحد تولیدی یعنی اشتغال و این یعنی بهترین عامل پیشگیری از جرم که در واقع، درب هر کارخانه ای که باز می شود درب زندانی بسته شده و در نتیجه آسیب های اجتماعی به حداقل خواهد رسید.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۵ ب.ظ

دیدگاه


9 × شش =