- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

ستاد اقتصاد دانش بنیان در سطح آذربایجان غربی تشکیل می شود

Posted By admin On فروردین ۹, ۱۴۰۱ @ ۱۱:۱۱ ب.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آراز آذربایجان– رئیس پارک علم فناوری آذربایجان غربی گفت: ستاد اقتصاد دانش بنیان در سطح استان با ریاست استاندار و دبیری پارک علم و فناوری تا پایان ماه جاری تشکیل می شود.
غلامرضا منصور فر عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جاری و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار سال افزود: شرایط حال حاضر وضعیت شرکت‌های دانش بنیان استان و حتی کشور از لحاظ کمی قابل نیست و افزایش شرکت‌های دانش بنیان هدف اصلی مجموعه در سال جاری است.
وی کار فرهنگی و ایجاد باور عمومی برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در جامعه و دستگاه‌های اجرایی در خصوص پرداختن علم مبتنی بر دانش را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: دولت همانطور که درحوزه های مختلف سرمایه گذاری می‌کند باید در حوزه نوآوری هم سرمایه گذاری شده و موردتوجه قرار گیرد.
منصورفر ساماندهی و سازماندهی شرکت‌های دانش بنیان و فعالان این حوزه را از برنامه‌های پارک در سال جاری برشمرد و گفت: در حال حاضر ١٣٠ شرکت دانش بنیان و فناور که ٣٠ شرکت آن دانش بنیان و بقیه هم فناور هستند در مجموعه پارک مستقر بوده و ٢٢ شرکت نیز خارج از بدنه پارک فعالیت می‌کنند و کل شرکت‌های دانش بنیان استان ۵٢ فقره است.
وی در خصوص حمایت و اعطای تسهیلات برای توسعه و رشد شرکت‌های دانش بنیان و فناور در استان افزود: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور اختصاص ٣ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق پژوهش فناوری، ١٠ میلیارد تومان هم از محل صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات پرداخت شده و ٨٨ میلیارد تومان هم از محل تبصره ١٨ به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

منصور فر با تاکید به اینکه از لحاظ کمی شرایط فعلی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان به هیچ عنوان قابل قبول نیست، خاطر نشان کرد: درسالجاری در کنار فعالیت‌های جاری به حوزه صنایع خلاق ورود خواهیم کرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه آنچه اکنون ضرورت دارد دوبرابر کردن تعداد شرکت‌های دانش بنیان و جبران کم کاری‌های گذشته است، اظهار کرد: اولین مهم در این خصوص انجام کار فرهنگی است چرا که باید بین عموم مردم و مسئولان استان این باور به وجود آید که بحث نوآوری و پرداخت به اقتصاد مبتنی بر دانش حرف اول رادر توسعه استان و منطقه می‌زند.
منصور فر در خصوص حمایت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از واحدها و شرکت‌های دانش بنیان نیز یاد آور شد: ارائه خدمات عمومی شامل پرداخت تسهیلات اداری و ایاب و ذهاب، حمایت‌های تخصصی همچون مشاوره فنی، دوره اموزشی تخصصی، حمایت‌های مالی شامل پرداخت تسهیلات کم بهره مالی از جمله این حمایت‌ها است.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های توسعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان در استان گفت: تعداد استارت آپ های مستقر در پارک کم است و به علت نبود زیرساخت‌ها و کمبود امکانات امکان اختصاص مکان نیست و در صدد افزایش مکان برای استقرار استارت آپ ها هستیم.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از همراهی‌ها و توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی در توجه به شرکت‌های دانش بنیان و همچنین دستور برای محصور کردن پارک و جداسازی محور مواصلاتی چسبیده به پارک که یک پروسه چندین سال بود تقدیر کرد و گفت: با محصور کردن محوطه پارک معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان عملیاتی انجام می‌شود و این خبر خوبی برای فعالین این حوزه است.
منصورفر خاطرنشان کرد: مباحث خوبی در اولین دیدار فعالین شرکت‌های دانش بنیان با استاندار آذربایجان غربی در همان ابتدای حضورشان در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که قریب به اتفاق آنها در دستور کار قرار دارند و این نشاندهنده توجه استاندار به شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی اظهار کرد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز آذربایجان غربی را با بهره‌مندی از جوانان نخبه فراهم کند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a8%d9%86%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%b7%d8%ad-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.