ستاد احیای دریاچه ارومیه اقدام به کاهش غیرقانونی میزان آب به کشاورزان کرد

گروه خبر:نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ستاد احیای دریاچه ارومیه در اقدامی کارشناسی نشده در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی اقدام به کاهش غیرقانونی میزان آب معرفی به کشاورزان کرده است.
جلال محمودزاده ، با اظهار تاسف از ضعف گسترده وزارت نیرو در نحوه مدیریت آب کشاورزی و ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: متاسفانه ستاد احیای دریاچه ارومیه در اقدامی کارشناسی نشده در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی اقدام به کاهش غیرقانونی میزان آب معرفی به کشاورزان کرده است.
وی تصریح کرد: در این شرایط متاسفانه وزارت نیرو هیچ حمایتی از مجموعه خود و کشاورزان نمی‌کند در حالی که براساس بخشنامه‌های ابلاغ شده در حوزه هر شهرستانی، اگر پروژه‌های صرفه‌جویی در آب کشاورزی با اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار انجام شد، در هر سال هشت درصد از آب معرفی کشاورزی داده شود.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این در حالی است که در شهرستان مهاباد تاکنون هیچ گونه آبیاری تجمیعی ۱۰۰ درصدی به بهره برداری نرسیده است هر چند که پروژه‌ها در حال پایان بوده اما تاکنون آغاز بهره‌برداری از آن انجام نشده است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم،وی افزود: بنابراین متاسفانه به بهانه بخش نامه هر سال هشت درصد آب معرفی کشاورزی را کاهش می‌دهند که این برخلاف عدالت و قانون است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۶ ب.ظ

دیدگاه


پنج × 3 =