سامان دهی ۲ هزار صنوف مزاحم و سد معبر در سطح شهر ارومیه

سامان دهی ۲ هزار صنوف مزاحم و سد معبر در سطح شهر ارومیه

آرازآذربایجان-معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: طرح جمع آوری و سامان دهی ۲ هزار صنوف مزاحم و سد معبر در سطح شهر ارومیه اجرا می شود.
به گزارش آرازآذربایجان، امیر سحابی از اجرای طرح جمع آوری و سامان دهی صنوف مزاحم و سد معبر در سطح شهر ارومیه خبر داد و اظهار داشت: رویکرد در اجرای این طرح سامان دهی بوده و برخورد قهری و چکشی با دستفروشان مدنظر قرار ندارد بلکه باید برنامه‌ریزی لازم در این حوزه صورت گیرد تا هم چهره شهر از آشفتگی خارج شده و هم اینکه دست‌فروشان بیکار نشوند.
وی با تاکید بر اینکه سد معبر سهم بسیار زیادی در افزایش حجم ترافیک، نازیبایی شهر و از بین بردن ایمنی و سلب آسایش شهروندان دارد که این امر شایسته شهر ارومیه نیست، یادآور شد: سد معبر تنها مختص به دست فروشانی نیست که به واسطه ‌نبود فضای مناسب اشتغال برای امرار معاش به دست فروشی روی آورده‌اند بلکه بارفروشانی که گاه و بیگاه در نقاطی مشخص وانت‌هایشان را متوقف کرده و میوه و تره بار می‌فروشند و کسبه و صاحبان اصنافی هم که مسیرها و معابر سواره و پیاده را به اشکال مختلف مسدود و محدود می‌‌کنند سد معبر اطلاق می شود.
سحابی ادامه داد: شهروندانی که خودروهایشان را به هر شکل و شیوه در معابر پیاده و نقاط ممنوعه ‌معابر سواره متوقف کرده هم در سد معبر سهیم‌ هستند و با توجه به افزایش معضل دستفروشی و سد معبر در سطح شهر و لزوم ساماندهی آنان اجرای این طرح با جدیت پیگیری می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: براساس قانون، سد معبر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز آنها و میدان‌ها و پارک‌ها ممنوع بوده و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع و آزاد کردن معابر رأسا اقدام کند‌.
سحابی با یادآوری اینکه ساماندهی سدمعبر نیازمند فرهنگ سازی و عزم همگانی است که در این راستا مشارکت رسانه ها برای آگاهی افکار عمومی حائز اهمیت است، تصریح کرد: باید در خصوص معضل دستفروشی و سد معبر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های گسترده ای جهت آگاهی های عمومی صورت گیرد.
وی اعلام کرد: با توجه به اینکه تعدادی از افراد از طریق دست‌فروشی امرار معاش می‌کنند، در راستای اجرای طرح جمع آوری و سامان دهی صنوف مزاحم و سد معبر در سطح شهر ارومیه، طراحی و جانمایی نقاط خاص و ایجاد بازارچه های روز و بازار هفتگی برای فعالیت دست‌فروشان مدنظر قرار دارد که این افراد بدون ایجاد سدمعبر اقدام به فعالیت کنند و مشکلی در رابطه با امرا معاش آن‌ها نیز به وجود نیاید.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۳ ب.ظ

دیدگاه


+ نُه = 13