معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی:

سال آینده سال جهش سرمایه گذاری در آذربایجان غربی خواهد بود

سال آینده سال جهش سرمایه گذاری در آذربایجان غربی خواهد بود

آرازآذربایجان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: ارتقای فضای کسب و کار و استفاده از ظرفیت مرزها از مهمترین برنامه های اقتصادی استان است.
رضا حسینی در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری استان که امروز در محل استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از جمله استان های امن از نظر فضای کسب و کار است، سال آینده را سال جهش سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: باید برای ایجاد اشتغال، فضای کسب و کار را بهبود بخشید که این کار شروع و سال آینده اتفاق های خوبی در خصوص سرمایه گذاری را شاهد خواهیم بود.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه در تمامی زمینه ها برنامه داریم و با برنامه پیش می رویم، اظهار کرد: در خصوص تجارت فرامرزی دو برنامه در حوزه حمل و نقل نهاده های دامی به عنوان پیشران کلیدی در بخش خدمات تعریف شده است که پیش بینی می شود به ۲ میلیون تن در سال برای تامین نهاده های دامی شمال غرب برسد که با احتساب این رقم بصورت غیرمستقیم برای ۸ هزار نفر فرصت شغلی فراهم می شود.
حسینی، ارتقا و بهبود فضای کسب و کار را عمده برنامه استان اعلام نمود و افزود: این در حالی محقق می شود که تمامی دستگاه های اجرایی همکاری و همیاری لازم را داشته باشند و در این خصوص حرکت های لازم صورت گرفته و جزو برنامه های کاری ما محسوب می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های مرز یکی از مهمترین برنامه ها و ظرفیت استان به حساب می آید به طوری که صادرات استان نسبت به سال گذشته۱۵۷ درصد افزایش داشته در حالی که میانگین صادرات در استان های دیگر ۱۳ درصد بوده است.
حسینی خاطرنشان کرد: برنامه های خوبی در حوزه تجارت مرزی، فضای کسب و کار، حوزه جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و نوسازی و احیا مجدد واحدهای تولیدی شروع شده و همه این ها نشان از این دارد که استان با برنامه پیش می رود.
وی اضافه کرد: در حوزه اشتغال در شرایط فعلی آمار ما رو به بهبود و مثبت است و در واقع ۲.۸ درصد ارتقای اشتغال داشته ایم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در حوزه اقتصاد و امور زیربنایی نیز حرکت هایی شروع شده و اقداماتی صورت گرفته که اگر این اقدامات در سال های گذشته انجام می شد امروز یکی از استان های موفق در حوزه کسب و کار بودیم.
وی از اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری در تمام دستگاه های اجرایی نیز خبر داد و گفت: نرم افزار پنجره واحد سرمایه گذاری در تمامی دستگاه های اجرایی نصب و تعریف شده است.
حسینی اضافه کرد: بنا داریم در پروژه های کلیدی و اصلی استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم یعنی تصمیمی به اداره استان تنها از محل منابع دولتی نداریم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۲ ب.ظ

دیدگاه


چهار × = 32