ساخت و توسعه ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور آغاز شده است

ساخت و توسعه ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور آغاز شده است

آراز آذربایجان – وزیر راه و شهرسازی گفت: در قالب طرح اقدام ملی با هدف توسعه راه های روستایی ساخت و توسعه دو هزار کیلومتر راه روستایی در کشور آغاز شده است.
محمد اسلامی پیش از ظهر پنجشنبه در سفر یک روزه به آذربایجان غربی در بدو ورود به سلماس در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه آذربایجان غربی سهم بالایی در طرح اقدام ملی ساخت راه های روستایی دارد افزود: مرحله نخست این طرح در تمام استانهای کشور آغاز شده و با توجه به پایین بودن تعدادی از شهرستانهای استان از میانگین کشور سهم آذربایجان غربی افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح حدود ۱۸۰ اکیپ و ۱۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مشخص شده است، افزود: در طرح ابرار عملیات خاکی و زیرسازی به صورت امانی و مابقی به صورت پیمانی انجام می‌شود و در همین راستا دستورات لازم برای چگونگی شروع و ساخت پروژه‌ها ابلاغ شده است.
اسلامی ادامه داد: در طرح ملی اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی به دلیل احداث توسط شهرستان‌ها و استفاده از ماشین آلات راهداری، با همان اعتبار مصوب اجرا می‌شود و در صورت نیاز برای تامین سوخت و تعمیر ماشین‌آلات راهداری از اعتبارات ملی استفاده خواهد شد.
وی با بیان اینکه سهم آذربایجان غربی در این مرحله آسفالت ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی تعیین شده است گفت: با توجه به فصل کاری از توان همکاران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای اجرای کامل طرح اقدام ملی برای ساخت راه های روستایی استفاده شده است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مرحله دوم این طرح برای سال آتی برنامه ریزی شده که آسفالت سه هزار راه روستایی است عنوان کرد: در قالب اقدام ملی توسعه راه های روستایی نیز اقدام به تدوین طرح ابرار کرده و سعی می کند تا پایان دولت پنج هزار کیلومتر راه روستایی جدید در کشور احداث کند که ۲ هزار کیلومتر آن تا پایان سال عمرانی ۹۸ و سه هزار کیلومتر دیگر نیز تا پایان سال عمرانی ۹۹ انجام می‌شود.
اسلامی در خصوص مرز کوزه رش سلماس گفت: با پیگیری مسئولان آذربایجان غربی برابر تفاهم نامه امضا شده نسبت به آغاز مطالعات برای طراحی و ساخت مرز کوزه رش سلماس و تامین اعتبار لازم جهت ساخت راه ارتباطی آن در سال آتی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به آذربایجان غربی از مراحل بهسازی محور خوی- قطور- رازی بازدید کرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


3 × = سه