معاون آموزشي جمعيت هلال احمر کشور در اروميه:

زیرساخت آموزش امداد و نجات در کشور نیازمند تقویت است

زیرساخت آموزش امداد و نجات در کشور نیازمند تقویت است

گروه خبر: معاون آموزشی و پژوهشی سازمان جمعیت هلال احمر کشور گفت: این جمعیت از نخستین ارگان هایی است که در حوادث حضور پیدا کرده و به مدد حادثه دیدگان می شتابد که باید با ترویج آموزش همگانی در جامعه و توسعه زیر ساخت امداد و نجات، همه مردم را در این خصوص آماده کنیم.
کاظم شریفی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی افزود: ایران، کشوری حادثه خیز است و بر این اساس باید مردم آموزش های لازم برای مقابله با حوادث مختلف را ببینند و با آن آشنا باشند.وی بیان کرد: یکی از اصول و رموز موفقیت هلال احمر هماهنگی بیشتر نیروها و ارگان های بخش های مختلف هلال احمر و هم افزایی بیشتر این نیروهاست.معاون آموزشی و پژوهشی سازمان جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: امداد و نجات از نظر مردم مهمترین کار این نهاد است زیرا این نیروها در حوادث و سوانح پناه مردم بوده اند و مردم انتظار دارند تا در تمامی شرایط بحرانی در کنار آنها باشیم.وی اضافه کرد: ترویج ارزش های انسانی بر پایه اخلاق رمز عبور از چالش های امروز جامعه است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این آیین گفت: این استان جزو مناطق حادثه خیز کشور بوده و هلال احمر اقدامات بسیار خوبی در راستای امدادرسانی در حوادث انجام داده است.تقی کهوریان ادامه داد: اولین چیزی که در زمان حادثه به ذهن مردم خطور می کند، حضور فعالانه هلال احمر است و این نشان می دهد که مردم از این نهاد انتظار کمک سریع و دقیق دارند.
وی اضافه کرد: اساس کار و فعالیت هلال احمر بر پایه فعالیت های بشر دوستانه است و این امر باید در ذهن مردم تقویت شود.مدیرعامل جدید سازمان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: توسعه اعتماد اجتماعی، توجه به سرمایه های اجتماعی و آموزش عمومی مردم و توسعه شبکه ستادی از مهمترین برنامه های هلال احمر است.
سعید رهبر ادامه داد: توسعه آموزش های همگانی از مهمترین برنامه های ما در استان است که با جدیت پیگیری می کنیم.در ادامه این مراسم حسن محمودی اصل زاده مدیرعامل سابق جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی تودیع و سعید رهبر به عنوان مدیرعامل جدید این سازمان معرفی شد.
*مدیران هلال احمر در مواقع بحرانی با فرمانداری ها تعامل کنند
همچنین استاندار آذربایجان غربی گفت: برای مدیریت اصولی بحران ها باید میان فرمانداران و مدیران هلال احمر هماهنگی و تعامل کامل وجود داشته باشد.محمدمهدی شهریاری در این دیدار افزود: این جمعیت با وجود محدودیت در امکانات، همواره در بحران ها سازماندهی و عملکرد قابل قبولی داشته است. وی افزود: هلال احمر هرکجا که درد بشری وجود داشته باشد، در کنار مردم بوده و این حضور، آرامش خاطر اعضای جامعه را به همراه داشته است.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور هم از حمایت های استاندار آذربایجان غربی قدردانی کرد و گفت: با توجه به موقعیت خاص آذربایجان غربی در داشتن مرز مشترک با سه کشور همسایه، هلال احمر استان باید آمادگی لازم برای اقدامات بین المللی را داشته باشد. کاظم شریفی ادامه داد: نوع فعالیت های هلال احمر برای عموم مردم هنوز آنگونه که باید شناخته شده نیست و در زمینه آگاهی بخشی باید فعالیت های مضاعف انجام شود.
وی اضافه کرد: همکاران ما در جمعیت هلال احمر نیز باید با کسب شناخت بیشتر نسبت به رفتار مردم در مواقع بحرانی، ارتباط بهتری با آنان برقرار کنند. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا ، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران جهت حضور در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل جدید هلال احمر آذربایجان غربی به ارومیه سفر کرد و پیش از حضور در این آیین به دیدار نماینده عالی دولت در این استان مرزی رفت. در این آیین ، از تلاش_های »حسن محمودی اصل زاده« قدردانی و »سعید رهبر سوره« به عنوان مدیرعامل جدید جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی معرفی می_شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


7 × = پنجاه شش