نماينده مردم اروميه درمجلس:

زیان دهی شدن بانک ها با وجود اخذ سودکلان جای تعجب دارد

زیان دهی شدن بانک ها با وجود اخذ سودکلان جای تعجب دارد

گروه خبر:عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:درحالی نرخ سود وام بانک ها بالا تعیین می شود که نرخ سود سپرده_ها پایین است بنابراین بانک ها سود قابل توجهی از این راه به دست می آورند.
نادر قاضی_پور درباره مطرح شدن زیان ده بودن برخی بانک_ها گفت:به نظر نمی رسد بانک های کشور زیان ده باشند،به دلیل اینکه بانک ها سود قابل توجهی به دست می آورند.
نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:درحالی نرخ سود وام بانک ها بالا تعیین می شود که نرخ سود سپرده ها پایین است؛بنابراین بانک ها سود قابل توجهی از این راه به دست می آورند و دلیلی ندارد بانک ها زیان ده باشند.
این نماینده مردم درمجلس دهم،افزود:عنوان می شود که برخی بانک ها زیان ده هستند درحالی که ساختمان شعب بانک ها در بهترین موقعیت_های تجاری قرار دارد.
قاضی پور افزود:اینکه فهرست جدیدی از بدهکاران بانکی به قوه قضائیه ارسال شود؛اقدام خوبی در راستای تسویه معوقات کلان بانکی است،البته در تعیین تکلیف بدهکاران باید تامل کارشناسی صورت گیرد.
وی ادامه داد:بانک ها باید اسامی وام گیرندگان متخلف را به سازمان بازرسی گزارش دهند؛بطورمثال برخی وام های دریافتی را به جای سرمایه گذاری در داخل به خارج از کشور انتقال داده اند.عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درگفت وگو با خانه ملت افزود:بانک ها باید به وام گیرندگانی که به دلیل شرایط نامساعد تولید و اعمال تحریم های دشمنان در سال های گذشته،وام دریافتی را تسویه نکرده اند،زمان بدهند.
یک عضو دیگرهیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه تضامین سخت بانک ها حوزه تولید و صنعت را فلج کرده است گفت: براساس گزارش دیوان محاسبات جذب فاینانس طی ۱۴ سال گذشته ۰٫۲ درصد بوده است. سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به عدم موفقیت ایران درجذب فاینانس،گفت:درجذب فاینانس باید تضمینی برای سرمایه گذاران خارجی و شرکت های خارجی درنظر گرفته شود، تا سرمایه گذاران خارجی فاینانس را در ایران انجام دهند.این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فرآیند اخذ فاینانس در بانک مرکزی و بانک_های داخلی پیچیده و گاهی اوقات محال است، افزود:هیچ سرمایه گذاری با توجه به تضامین سنگین موردنیاز بانک مرکزی توانایی فاینانس را ندارد و با توجه به پیچیدگی هایی که در اخذ ضمانت های ارزی وجود دارد،فاینانس با مشکل مواجه شده است.
وی با اشاره به اینکه براساس گزارش دیوان محاسبات جذب فاینانس طی ۱۴ سال گذشته ۰٫۲ درصد بوده است،ادامه داد:بانک مرکزی نتوانسته در جذب فاینانس تسهیلات لازم را برای سرمایه_گذاران داخلی و خارجی فراهم کند و بانک ها باید با دریافت تضامین دیگر همانند تضمین کارگاه تولیدی رویه خود را تغییر دهند.
حسینی شاهرودی با بیان اینکه تضامین سخت بانک ها حوزه تولید و صنعت را فلج کرده است،یادآورشد:هیچ کشور پیشرفته ای در دنیا چنین تضامین سختی برای ارائه تسهیلات و جذب فاینانس ندارد.عضوهیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،با تاکید بر اینکه قواعد کشورهای پیشرفته در امر سرمایه گذاری در ایران رعایت نمی شود، تصریح کرد:قوانین و رویه های پولی،بانکی،سرمایه گذاری و جذب فاینانس باید تغییر کرده و به روز شود و از مقررات قدیمی و ناکارآمد فاصله گرفته شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


شش × = 48